powered by Agones.gr (Στοιχημα)
Powered By Blogger
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Ορατότης Μηδέν: Η Δια Βίου Μάθηση τον καιρό του Μνημονίου



Θεόδωρος Κουτρούκης*

Ορατότης Μηδέν: Η Δια Βίου Μάθηση τον καιρό του Μνημονίου

Οι τελευταίες δεκαετίες γινόμαστε μάρτυρες μιας αύξησης της απασχόλησης στις υπηρεσίες, αλλά και τη συμπίεση της σε άλλους τομείς και ιδίως στον πρωτογενή. Παράλληλα στον κόσμο και την Ευρώπη βιώνουμε την κορύφωση των συνεπειών της οικονομικής κρίσης. Οι πρώτες μετρήσεις των επιπτώσεων της ύφεσης απεικονίζουν μια αγορά εργασίας εξαιρετικά αδύναμη. Το ποσοστό ανεργίας είναι πολύ υψηλό και η διάρκεια ανεργίας πρωτοφανώς μακρά.
Ιδίως στην Ελλάδα η κρίση χρέους και η ένταξη της χώρας μας σε καθεστώς εξωγενώς ελεγχόμενης πιστοδότησης οδήγησε στην συνομολόγηση του πολυθρύλητου Μνημονίου. Η δέσμη οικονομικών μέτρων συνοδεύει την εν λόγω διευθέτηση της χώρας μας με τους πιστωτές της ήδη οδηγεί στη συμπίεση της ζήτησης, την ύφεση και επομένως, στη διόγκωση της ανεργίας. Επιπλέον, σύμφωνα με εκτιμήσεις ερευνητικών κέντρων στο διάστημα της δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας μας η αγορά εργασίας θα πρέπει, χρησιμοποιώντας το πλούσιο οπλοστάσιο της εργασιακής ευελιξίας, να μεταφέρει δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους από κλάδους μη εμπορεύσιμων αγαθών και υπηρεσιών σε εξωστρεφείς κλάδους παραγωγής.
Από τη στιγμή που η εκπαίδευση έχει προσανατολιστεί στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και η οικονομία έχει στραφεί προς τον τομέα των υπηρεσιών, βιώνουμε κι έναν ριζικό αναπροσανατολισμό της σχέσης κρατικών εκπαιδευτικών πολιτικών με τη χρήση της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης ως εργαλείο πολιτικών απασχόλησης. Καθώς η ευθύνη για την εργασιακή ασφάλεια, που συνδυάζεται με την ευέλικτη απασχόληση μετατοπίζεται από τις επιχειρήσεις στους απασχολούμενους, τα άτομα αναλαμβάνουν το κόστος των επιλογών τους, ώστε να διατηρήσουν την απασχολησιμότητα τους, ενώ πλέον θεωρείται ότι η δια βίου μάθηση (ΔΒΜ) αποτελεί ατομική υπόθεση του πολίτη.
Επομένως, οι ανήκοντες στο εργατικό δυναμικό διαθέτούν ένα εύρος επιλογών μάθησης, που δυνητικά οδηγεί σε δύο επιλογές: α) το άτομο θα ενισχύσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες του και αυτό θα τον οδηγήσει σε μία θέση εργασίας, επομένως το κράτος θα απαλλαγεί από το δημοσιονομικό κόστος των ενεργητικών (π.χ. επίδομα κατάρτισης) ή παθητικών πολιτικών απασχόλησης (π.χ. επίδομα ανεργίας) ή β) το άτομο παρά την «αξιοποίηση» των σχετικών πολιτικών δε θα καταφέρει να καταλάβει μια θέση εργασίας και θα «τιμωρηθεί με ανεργία» για τις «άστοχες» επιλογές του.
Οι δημοσιονομικοί περιορισμοί που αντιμετωπίζει η χώρα μας για την αντιμετώπιση του διπλού προβλήματος στο έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού και το δημόσιο χρέος θα επιδεινώσουν το πρόβλημα. Μετά το Μνημόνιο οι ήδη πεπερασμένες κρατικές  δαπάνες για την αντιμετώπιση της ανεργίας διαμέσου της χρηματοδότησης των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης θα συμπιεστούν περαιτέρω. Η περικοπή των δαπανών για την εκπαίδευση θα συμπαρασύρει και τις δαπάνες για τη ΔΒΜ, ενώ και η ταχύρυθμη άνοδος της ανεργίας θα μειώσει την κατά κεφαλή δαπάνη των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης. Συνέπεια των παραπάνω είναι ότι οι άνεργοι θα πρέπει πλέον να αναλάβουν οι ίδιοι όχι μόνο την ευθύνη για την επιλογή ΔΒΜ που θα προκρίνουν, αλλά επιπλέον να επωμιστούν και ένα σημαντικά μεγαλύτερο μέρος του κόστους της ατομικής επένδυσης τους σε γνώσεις και δεξιότητες.
Τέλος, η διάδοση των ευέλικτων μορφών εργασίας (προσωρινή απασχόληση, συμβάσεις ορισμένου χρόνου κ.λπ.) καθιστά λιγότερο ενδιαφέρουσα την επένδυση σε επαγγελματική εκπαίδευση από τους εργοδότες: οι εργαζόμενοι με επισφαλή απασχόληση δεν προσφέρονται για επένδυση σε ανθρώπινο κεφάλαιο με δαπάνη των επιχειρήσεων, ενώ το πλεόνασμα προσφοράς στην αγορά εργασίας καθιστά εξαιρετικά ευχερή την προσέλκυση απασχολούμενων, που θα έχουν επενδύσει ατομικά -με ίδια δαπάνη- σε γνώσεις και δεξιότητες. Άρα, μετά το κράτος και οι εργοδότες αποποιούνται το δικό τους μέρος της ευθύνης για την επένδυση στη ΔΒΜ.
Οι περιορισμοί του συμβατικού εκπαιδευτικού συστήματος, του εθνικού συστήματος επαγγελματικής κατάρτισης και των δράσεων ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης, αναδεικνύουν τη ΔΒΜ ως τον κρισιμότερο, ίσως, παράγοντα για τον εμπλουτισμό του ανθρώπινου κεφαλαίου με δεξιότητες (και δη κοινωνικές) που εδράζονται στην προσωπική ανάπτυξη των εργαζόμενων και την υποστήριξη της παρεχόμενης συναισθηματικής και αισθητικής εργασίας, μορφές εργασίας που δεσπόζουν σε πολυάριθμες οικονομικές δραστηριότητες του τομέα των υπηρεσιών.
Η υιοθέτηση μιας φιλοσοφίας της ΔΒΜ από τους φορείς χάραξης και άσκησης πολιτικής για την εκπαίδευση και την απασχόληση, τις επιχειρήσεις, τους κοινωνικούς εταίρους και τους εργαζόμενους, αποτελεί ίσως την πλέον ενδεδειγμένη προσέγγιση στο μείζον πρόβλημα της ανεργίας, που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά με αναχρονιστικές πολιτικές .
Ωστόσο, η δημοσιονομική στενότητα και οι πολιτικές απασχόλησης φαίνεται πώς επιφυλάσσουν για το κράτος το ρόλο του μεγάλου απόντα στο πεδίο της δια βίου εκπαίδευσης, ενώ η εξατομίκευση των επιλογών και του κόστους της ΔΒΜ θα είναι πιθανότατα τα κύρια γνωρίσματα του αντίστοιχου πεδίου τα επόμενα χρόνια.       


* Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου 

Μόνιμα Στελέχη και Επιστήμονες του Ελληνικού Στρατού ετοιμάζουν τον πρώτο Έλληνα Ρομποτικό πολεμιστή



Κώστας Αττιάς - Μια μικρή, συμπαγής και αποφασισμένη ομάδα από μόνιμα στελέχη και επιστήμονες που υπηρετούν τη θητεία τους προσφέροντας με έναν ιδιαίτερο τρόπο στο κοινωνικό σύνολο είναι η αιχμή του δόρατος της προσπάθειας του Ελληνικού Στρατού που εκμεταλλεύεται τις ιδιαίτερες γνώσεις που έχουν αποκτήσει στη νανοτεχνολογία και στη ρομποτική ικανοποιώντας την «δίψα» τους για...

ΕΡΤ: Μεταδόσεις Υψηλής Ευκρίνειας...





Και ξαφνικά, για πρώτη φορά στη χώρα μας σε ένα κανάλι χωρίς συνδρομή, πιλοτική λειτουργία σε Υψηλή Ευκρίνεια: το όνομα του EPT HD.

Η χθεσινή ανακοίνωση αποτέλεσε ίσως μια από την λίγες στιγμές με μια θετική… ?αύρα?. Η ΕΡΤ, το κανάλι που πληρώνουμε όλοι μας και περιμένουμε εδώ και χρόνια να μας παρέχει το καλύτερο χωρίς την ?ανταγωνιστικότητα? στο νου, θα μεταδώσει live σε HD τον αγώνας Ρεάλ Μαδρίτης-Μπαρτσελόνα για το Champion League. Στην ανακοίνωση που θα δείτε παρακάτω όμως μαθαίνουμε πως HD θα δούμε επίσης: το Final 4 της Euroleague στο μπάσκετ, το φετινό Roland Garros (!) και ενδεχομένων την… Eurovision.

Ποιοι θα μπορούν να δουν τις εκπομπές σε HD; Το EPT HD θα χρησιμοποιεί το σύστημα MPEG4 αλλά καθότι είναι Υψηλής Ευκρίνειας, για να μην χρειαστεί εξωτερικός δέκτης θα απαιτείται η tv να έχει και δέκτη MPEG 4 HD – ουσιαστικά ΟΛΕΣ οι τηλεοράσεις που πουλήθηκαν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και κάποιες παλαιότερες. Για της υπόλοιπες τηλεοράσεις θα δούνε το πρόγραμμα αλλά με εξωτερικό δέκτη…

Η ανακοίνωση της ΕΡΤ έχει δώσει και… τροφή για διαμάχες βέβαια με το ιδιωτικό «Σκάι» που έχει high definition εκπομπές στο www.woop.gr να ?επιτίθεται? όπως θα δείτε παρακάτω.

Τα προγράμματα HD της EPΤ ανακοινώθηκε πως θα αρχίσουν να μεταδίδονται από τις 27 Απριλίου. Ως ?κανάλι? θα χρησιμοποιηθούν τα ψηφιακά της κανάλια ενώ εκτός από Live θα μεταδώσει και HD από το υλικό αρχειακό που ειδικά στο κομμάτι των σπορ είναι άφθονο.

Και του χρόνου την F1!

Η πλήρης ανακοίνωση:

Από την Τετάρτη 27 Απριλίου 2011, η ΕΡΤ ξεκινά πιλοτικές μεταδόσεις σε σύστημα υψηλής ευκρίνειας (High Definition – HD) με ελεύθερο σήμα στην επίγεια ψηφιακή εκπομπή. Η πρώτη απ? ευθείας μετάδοση θα πραγματοποιηθεί με τον αγώνα Ρεάλ Μαδρίτης – Μπαρτσελόνα, για την πρώτη σειρά ημιτελικών του Champions League, σε παράλληλη μετάδοση με τη ΝΕΤ.

Για να δοθεί η δυνατότητα μετάδοσης γεγονότων που παράγονται σε σύστημα υψηλής ευκρίνειας, θα δημιουργηθεί ένα νέο πιλοτικό πρόγραμμα της ΕΡΤ με την ονομασία EΡΤ HD, το οποίο θα ενταχθεί στο δεύτερο ψηφιακό μπουκέτο της ΕΡΤ, από κοινού με τα τηλεοπτικά προγράμματα ΝΕΤ, ΕΤ1 και ΕΤ3.
Το κανάλι της Βουλής, τη θέση του οποίου θα πάρει το πιλοτικό πρόγραμμα ΕΡΤ HD, θα μεταφερθεί στο πρώτο ψηφιακό μπουκέτο της ΕΡΤ.
Ταυτοχρόνως, τα προγράμματα του σινε+ και του σπορ+ θα συγχωνευθούν και θα δημιουργηθεί ένα νέο ενιαίο πρόγραμμα, το σινε/σπορ +, με το περιεχόμενο του σπορ+ στην πρωινή ζώνη και του σινε+ στην βραδινή.

Τα δύο ψηφιακά μπουκέτα της ΕΡΤ, με τέσσερα τηλεοπτικά προγράμματα ανά ψηφιακό μπουκέτο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (ΚΥΑ 21161/08), θα διαμορφωθούν ως εξής:

1ο Ψηφιακό Μπουκέτο:
- Βουλή Τηλεόραση
- σινε/σπορ+
- πρίσμα+
- ΡΙΚ Sat

2ο Ψηφιακό Μπουκέτο:
- ΝΕΤ
- ΕΤ1
- ΕΤ3
- ΕΡΤ HD

Η νέα διαμόρφωση των ψηφιακών μπουκέτων θα ξεκινήσει από την Τρίτη 26 Απριλίου 2011, μία ημέρα πριν από την πρώτη μετάδοση σε σύστημα υψηλής ευκρίνειας.
Η κωδικοποίηση του δεύτερου ψηφιακού μπουκέτου θα μετατραπεί εφεξής στο σύστημα MPEG 4. Το πρώτο ψηφιακό μπουκέτο της ΕΡΤ θα συνεχίσει με κωδικοποίηση MPEG 2, για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Οι τηλεθεατές δε θα χρειαστεί να επανασυντονίσουν τους ψηφιακούς τους δέκτες για τη λήψη των νέων μπουκέτων. Στο πρώτο ψηφιακό μπουκέτο, στη θέση του σινε+ θα εμφανιστεί η Βουλή Τηλεόραση και στη θέση του σπορ+ θα εμφανιστεί το σινε/σπορ+. Το πρίσμα+ και το ΡΙΚ Sat θα παραμείνουν στις ίδιες θέσεις.
Στο δεύτερο ψηφιακό μπουκέτο ΝΕΤ, ΕΤ1 και ΕΤ3 θα παραμείνουν στη θέση τους και τη θέση του Βουλή Τηλεόραση θα πάρει το πιλοτικό πρόγραμμα ΕΡΤ HD.

Για τη θέαση του δεύτερου ψηφιακού μπουκέτου είναι απαραίτητη η ύπαρξη ψηφιακού δέκτη MPEG 4, είτε ενσωματωμένου στην τηλεόραση, είτε εξωτερικού.
Για τη λήψη του πιλοτικού προγράμματος ΕΡΤ HD είναι απαραίτητη η ύπαρξη τηλεόρασης με δυνατότητα HD και ενσωματωμένος ή εξωτερικός δέκτης MPEG 4 HD.

Ο ήχος του προγράμματος ΕΡΤ HD θα είναι στερεοφωνικός. Σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, η ΕΡΤ θα είναι σε θέση να προσφέρει και ήχο Surround 5.1 στις μεταδόσεις HD.
Οι ζωντανές μεταδόσεις γεγονότων από την ΕΡΤ HD σε σύστημα υψηλής ευκρίνειας θα πραγματοποιούνται πάντοτε εκ παραλλήλου με τη μετάδοσή τους σε σύστημα κανονικής ευκρίνειας (Standard Definition – SD) από το αντίστοιχο πρόγραμμα της ΕΡΤ, που έχει τα δικαιώματα μετάδοσης του γεγονότος (ΝΕΤ, ΕΤ1, ΕΤ-3).

Σε συνέχεια της πρώτης μετάδοσης του αγώνα Ρεάλ Μαδρίτης – Μπαρτσελόνα, στις 27 Απριλίου 2011, η ΕΡΤ προγραμματίζει παράλληλες μεταδόσεις και σε σύστημα υψηλής ευκρίνειας των παρακάτω γεγονότων:

- Ημιτελικός Champions League: Μαντσεστερ Γιουνάιτεντ – Σάλκε, στις 4/5/2011
- Final 4 Euroleague Basketball: 6 και 8/5/2011
- Διαγωνισμός τραγουδιού Eurovision 2011 (Ημιτελικοί και τελικός): 10, 12 και 14/5/2011
- Τελικός UEFA Champions League: 28/5/2011
- Τελική φάση τουρνουά τένις Roland Garros: 31/5/2011 – 5/6/2011

Επισημαίνεται πως η παράλληλη μετάδοση των ανωτέρω γεγονότων σε σύστημα υψηλής ευκρίνειας θα πραγματοποιηθεί χωρίς πρόσθετο κόστος για την ΕΡΤ, καθώς, τα γεγονότα αυτά, επειδή παράγονται σε HD, είναι διαθέσιμα στους κατόχους των δικαιωμάτων τόσο σε SD, όσο σε HD. Και, τέλος, η συγχώνευση των προγραμμάτων σινέ+ και σπορ+ θα δώσει τη δυνατότητα στην ΕΡΤ να μειώσει το λειτουργικό τους κόστος κατά το ήμισυ.

Με ανακοίνωσή του ο ΣΚΑΪ επιτίθεται εναντίον της ΕΡΤ, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι: «Με μια άκρως παράνομη ενέργεια η διοίκηση της ΕΡΤ επιχειρεί να εισάγει στην μετάδοση σήματος υψηλής ευκρίνειας (ΗD) τηλεοπτικά της προγράμματα. Η ενέργεια αυτή εκτός από παράνομη συνιστά ακραία παραβίαση των συνθηκών ανταγωνισμού, όπως ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ταυτοχρόνως εγείρει θέματα χρηστής οικονομικής διαχείρισης από τη διοίκηση της ΕΡΤ και συγκεκριμένα από τους κυρίους Παπαγεωργίου και Ταγματάρχη».

Aπάντηση της ΕΡΤ στο ΣΚΑΪ

Η Διοίκηση της ΕΡΤ απαντώντας στα όσα μεταδίδει ο ΣΚΑΪ, με αφορμή την πιλοτική μετάδοση συγκεκριμένων διεθνών τηλεοπτικών γεγονότων με το σύστημα υψηλής ευκρίνειας, επισημαίνει τα ακόλουθα:

1. Σχετικά με την αναφορά σε «άκρως παράνομη ενέργεια» σημειώνουμε πως η ΕΡΤ προβαίνει στη μετάδοση ενεργώντας δυνάμει δικαιώματος που απορρέει από την άδεια παρόχου ψηφιακής εκπομπής που έχει νόμιμα χορηγηθεί από την ΕΕΤΤ και βάσει των νόμων 1730/87, 3592/07 και της ΚΥΑ 21161/08.

2. Σχετικά με τα περί «ακραίας παραβίασης των συνθηκών ανταγωνισμού» σημειώνουμε πως δεν συντρέχει στην προκείμενη περίπτωση καμία από τις απαιτούμενες από το Νόμο προϋποθέσεις αξίωσης για παράλειψη από την ΕΡΤ.

3. Σχετικά με τα περί «χρηστής οικονομικής διαχείρισης» σημειώνουμε πως οι εν λόγω μεταδόσεις της ΕΡΤ σε High Definition δεν παράγουν επιπρόσθετο κόστος για την ΕΡΤ. Αντιθέτως, επιτυγχάνεται σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους καθώς ενοποιούνται τα κανάλια ΣΙΝΕ+ και ΣΠΟΡ+.

4. Σε αντίθεση με τα όσα υποστηρίζει ο ΣΚΑΪ, η ενέργεια αυτή της ΕΡΤ, η οποία έχει πιλοτικό χαρακτήρα και αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες τηλεοπτικής μετάδοσης, όχι μόνο δεν επηρεάζει την ομαλή μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, αντιθέτως καταξιώνει κατά τον καλύτερο τρόπο την εθνική προσπάθεια, στην οποία συμμετέχουν τόσο η ΕΡΤ όσο και οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί.

5. Τέλος, οι ενέργειες της ΕΡΤ είναι πάντα σύμφωνες με την κείμενη νομοθεσία. Ως εκ τούτου, συμμορφώνεται στις διατάξεις για κλείσιμο των αναλογικών συχνοτήτων σε περιοχές που εκπέμπει ψηφιακά, όταν αυτό επιβάλλεται από τη νομοθεσία.

Βόμβες διασποράς ευθύνης σε υπουργούς και βουλευτές

Αλλά πλήττεται ο «άμαχος πληθυσμός»


Σοφία Βούλτεψη
18/04/2011

Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά και σχετικά με την επικείμενη (ή φημολογούμενη ή προτεινόμενη ή εξορκιζόμενη) αναδιάρθρωση, ο καπνός καθιστά εντελώς αποπνικτική την ατμόσφαιρα.

Κοινή διαπίστωση είναι πως κατά της αναδιάρθρωσης τάσσονται αυτή τη στιγμή μόνο όσοι συνέταξαν το (αποτυχημένο, όπως αποδεικνύεται) πρόγραμμα λιτότητας και «εξόδου από την κρίση», έναντι του οποίου δόθηκε το δάνειο των 110 δις ευρώ.

Χθες, από την έδρα του ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον διαψεύσεις έκαναν τόσο ο επικεφαλής του Ταμείου, όσο και ο υπουργός των Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος ωστόσο πρόσθεσε πως κατά την παραμονή του στην Ουάσιγκτον εξήγησε στα στελέχη του ΔΝΤ ότι για να υλοποιηθούν οι αλλαγές στον φοροεισπρακτικό μηχανισμό απαιτείται χρονικό διάστημα 18 μηνών. 

Πρόκειται για σημαντική ομολογία αποτυχίας, αλλά και πολιτικής απάτης. Τον Οκτώβριο του 2009 είχε προταχθεί πρόγραμμα εκατό ημερών για την ανάταξη της οικονομίας (που προφανώς περιλάμβανε και την είσπραξη των φόρων), ενώ τώρα, 19 μήνες μετά την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία, πληροφορούμεθα μέσω Ουάσιγκτον ότι χρειάζονται άλλοι 18 μήνες. Μιλούμε δηλαδή συνολικά για μια ολόκληρη κοινοβουλευτική θητεία, ενώ αποδεικνύεται ότι η εξαγγελία περί 100 πρώτων ημερών αποτέλεσε ανέξοδη επανάληψη παλιού προπαγανδιστικού πυροτεχνήματος. 

Είναι πλέον σαφές ότι οι δανειστές, αν και βλέπουν ότι το χρέος της Ελλάδας, ένα χρέος 340 δις ευρώ, δεν μπορεί να αποπληρωθεί υπό κανονικές συνθήκες, προσπαθούν να υπερασπιστούν το πρόγραμμά τους. 

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο επικεφαλής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος-Καν δήλωσε πως «δεν έχει αλλάξει τίποτε όσον αφορά στην πρόθεση της Ελλάδας να αποπληρώσει το σύνολο του χρέους της. Ο όρος για να λάβει η Ελλάδα το δάνειο ήταν ότι θα το αποπληρώσει. Τελεία και παύλα».

Προφανώς οι δύο χθεσινοί διαψεύδοντες (Στρος-Καν και Παπακωνσταντίνου) συμφώνησαν σε έναν όρο που ΔΕΝ ήταν ρεαλιστικός. Και δεν θέλουν να το παραδεχθούν. 

Αυτό μαρτυρά και η χθεσινή ενόχληση του κ. Παπακωνσταντίνου σχετικά με την συνέντευξη Σημίτη στο «Βήμα της Κυριακής», στην οποία ο πρώην πρωθυπουργός τάχθηκε υπέρ μιας καλά προετοιμασμένης και συμφωνημένης με τους εταίρους αναδιάρθρωση.

Ο κ. Παπακωσταντίνου είπε ότι η δημόσια συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα «δεν βοηθάει τη χώρα», ξεκαθάρισε ότι «δεν παίζει τέτοιο σενάριο» ενώ δεν έκρυψε και την ενόχλησή του για την εντός του ΠΑΣΟΚ κριτική στο πρόσωπό του, σχετικά με την ακολουθούμενη πολιτική. Κάλεσε τους επικριτές του να πουν με ποιον τρόπο θα σταματήσει η χώρα να ξοδεύει περισσότερα από όσα εισπράττει, ενώ υπογράμμισε πως δεν ασκεί προσωπική πολιτική, αλλά την κυβερνητική και πως ο ίδιος κρίνεται από τους Έλληνες πολίτες «και βεβαίως ανά πάσα στιγμή από τον πρωθυπουργό». 

Με μια διαφορά: Η ακολουθούμενη πολιτική και το περιεχόμενο της δανειακής σύμβασης χαράχθηκαν, αποφασίσθηκαν και εξειδικεύθηκαν από τον κ. Παπακωνσταντίνου και το επιτελείο του. Ούτε ζητήθηκε η γνώμη των υπολοίπων (επικριτών σήμερα), ούτε έλαβαν μέρος στην κατάρτιση του προγράμματος – ούτε καν οι υπόλοιποι υπουργοί. 

Η δική τους ευθύνη – οπωσδήποτε πολύ σοβαρή – είναι ότι ψήφισαν το Μνημόνιο χωρίς να ξέρουν και χωρίς να καταλαβαίνουν τι ψηφίζουν. Ψήφισαν διότι ο πρωθυπουργός (που έχει αναθέσει τα οικονομικά στον κ. Παπακωνσταντίνου) και ο υπουργός των Οικονομικών τους έβαλαν το μαχαίρι στον λαιμό και κράτησαν μυστικό το κείμενο μέχρι την ώρα της ψήφισής του. 

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τον πρώτο καιρό της εφαρμογής του Μνημονίου και των πρώτων επισκέψεων της τρόικας, εκδηλώνονταν συνεχείς διαφωνίες μεταξύ του κ. Παπακωνσταντίνου και της κ. Κατσέλη, ακόμη και ενώπιον της τρόικας. Με αποτέλεσμα μετά τον ανασχηματισμό, η κ. Κατσέλη να βρεθεί στο υπουργείο Εργασίας και ο κ. Παπακωνσταντίνου να παραμείνει απόλυτος κυρίαρχος.

Είναι σαφές ότι τώρα ο κ. Παπακωνσταντίνου εξαπολύει βόμβες διασποράς της ευθύνης, το ίδιο φονικές για το πολιτικό σύστημα (όπως προκύπτει και από τις δημοσκοπήσεις), όσο και οι βόμβες διασποράς που εξαπολύει ο Καντάφι με στόχο τον άμαχο πληθυσμό. 

Βέβαια, το υπουργικό συμβούλιο και οι βουλευτές – καθώς και όσα από τα άλλα κόμματα ψήφισαν το Μνημόνιο – δεν λογίζονται «άμαχος πληθυσμός». Το πρόβλημα είναι ότι τα βομβίδια Παπακωνσταντίνου τελικά πλήττουν τον πραγματικό άμαχο πληθυσμό της χώρας, δηλαδή τον ελληνικό λαό. 

Πάντως, από εδώ και πέρα, όσοι εκ των υπουργών ή άλλων στελεχών με δηλώσεις τους υπερασπίζονται τον (εντελώς ασαφή) «Οδικό Χάρτη», είτε ως «τελευταία ευκαιρία», είτε ως ρεαλιστικό, δικαίως θα παρασυρθούν κατά την πτώση των αρχιτεκτόνων ενός σχεδίου που «δεν βγαίνει».

Ελαιογραφίες γυναικών του Rob Hefferan















ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ: Μετρήσαμε τις συσκευές που συνήθως χρησιμοποιούμε σε μια ημέρα

ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ: Μετρήσαμε τις συσκευές που συνήθως χρησιμοποιούμε σε μια ημέρα


Η μέτρηση πραγματοποιήθηκε παρουσία του ερευνητή του «Δημόκριτου», κ. Δημήτρη
Κοσμόπουλου στο σπίτι μιας τετραμελούς οικογένειας. Το όριο ασφαλείας που
θέτουν οι περισσότεροι ερευνητές αλλά και οι κατασκευαστές των μετρητών είναι
τα 5,8 μιλιβάτ/τ.μ. εφόσον η έκθεσή μας στην ακτινοβολία είναι..
διαρκής. Οι εθελοντές μας, ένα νεαρό ζευγάρι με δύο παιδιά 3 και 5 ετών,
παρακολούθησαν με περιέργεια και αγωνία το πείραμα και πριν φύγουμε, τα
ασύρματα τηλέφωνα είχαν εξαφανιστεί, ο πομπός του ασύρματου Ιντερνετ είχε μπει
στην αποθήκη και η οικοδέσποινα θα αγόραζε επειγόντως hands free!Να λοιπόν η
«ακτινογραφία» μιας συνηθισμένης μέρας.

07.15 Κινητό τηλέφωνο

365 φορές πάνω από το όριο!
Σφάλμα! Δεν έχει καθοριστεί όνομα αρχείου.Συνήθως η ημέρα μας αρχίζει μ' ένα τηλεφώνημα. Σύμφωνα με τα διεθνή όρια
ασφαλείας, η ακτινοβολία δεν πρέπει να ξεπερνά τα 5 με 6 μιλιβάτ/ανά
τετραγωνικό μέτρο. Ο οικιακός μετρητής έδειξε 1.827(!) μιλιβάτ -365 φορές πάνω
από το όριο -τη στιγμή που το τηλέφωνο καλούσε, όπως και κατά τη διάρκεια της
συνομιλίας ! Να σημειώσουμε ότι στη δική μας μέτρηση η απόσταση μετρητή -
κινητού ήταν περίπου 10 εκατοστά, ενώ όταν συνομιλούμε χωρίς hands free, το
κινητό εφάπτεται στο κεφάλι και η απόσταση. μηδενίζεται.
Oταν το κινητό φορτίζει, η μέτρηση κυμαίνεται σε φυσιολογικά όρια, ωστόσο οι
ειδικοί συμβουλεύουν να μη φορτίζουμε το κινητό δίπλα στο κεφάλι μας. Σε
κλειστούς, μικρούς χώρους, όπως το ασανσέρ, το αυτοκίνητο ή τα τούνελ των
αυτοκινητοδρόμων, η ακτινοβολία αυξάνεται, καθώς το κινητό προσπαθεί πιο έντονα
να «πιάσει» σήμα.

09.30 Ασύρματο δίκτυο Ιντερνετ (router)

Μην ξεχνάτε να το κλείνετε
Σφάλμα! Δεν έχει καθοριστεί όνομα αρχείου.Η ελευθερία που μας προσφέρει η ασύρματη τεχνολογία είναι πολύ σημαντική, ενώ
το γεγονός ότι αποφεύγουμε τα ενοχλητικά καλώδια την κάνει ακόμη πιο δημοφιλή.
Το απαραίτητο router τοποθετείται τις περισσότερες φορές στο γραφείο ή σε
οποιοδήποτε άλλο σημείο υπάρχει υποδοχή τηλεφώνου, συχνά δίπλα στον καναπέ,
όπου περνάμε τη μισή ημέρα, ή ακόμα χειρότερα στην κρεβατοκάμαρα. Στο σπίτι,
όπου έγινε η μέτρηση, το router είναι τοποθετημένο σ' ένα ντουλάπι δίπλα στο
κρεβάτι. Η μέτρηση έδειξε 15,20 μιλιβάτ, τριπλάσια από το όριο, σε απόσταση 10
εκατοστών, ενώ δίπλα στην κεραία η ακτινοβολία άγγιξε τα 578 μιλιβάτ (100 φορές
μεγαλύτερη του ορίου)! Υπολογίστε ότι αυτό το ποσό εκπέμπεται συνεχώς, όσο το
router παραμένει αναμμένο - ακόμη κι όταν δεν χρησιμοποιείτε το Ιντερνετ. Αρα,
μπορεί η ακτινοβολία να είναι μικρότερη του κινητού π.χ., όμως τη λαμβάνετε
συνεχώς.

14.00 Ασύρματος back server

Μακριά του όσο λειτουργεί
Σφάλμα! Δεν έχει καθοριστεί όνομα αρχείου.Πρόκειται για ένα σκληρό δίσκο, ο οποίος συνδέεται ασύρματα με τον υπολογιστή
μας και κάνει backup στα πολύτιμα αρχεία μας. Η θέση του συνήθως είναι πάνω
στο γραφείο μας, αλλά στο σπίτι όπου έγινε η μέτρηση οι οικοδεσπότες τον είχαν
τοποθετήσει κάτω από το κρεβάτι τους.
Και οι δύο αυτές θέσεις είναι ακατάλληλες, αφού η μέτρηση έδειξε 15,20 μιλιβάτ,
τρεις φορές πάνω από το όριο. Η συσκευή εκπέμπει ακτινοβολία φυσικά την ώρα
που λειτουργεί, λαμβάνοντας ασύρματα και αποθηκεύοντας τα αρχεία σας. Την ώρα
που αυτό συμβαίνει, καλό είναι να είστε μακριά από τη συσκευή. Οταν την έχετε
κλειστή, μπορείτε να την τοποθετείτε οπουδήποτε θέλετε.

16.00 Φούρνος μικροκυμάτων

Από μακριά κι αγαπημένοι
Σφάλμα! Δεν έχει καθοριστεί όνομα αρχείου.Μεσημέρι έφτασε, ώρα για φαγητό. Από τις πλέον δημοφιλείς οικιακές συσκευές
στις σύγχρονες κουζίνες είναι ο φούρνος μικροκυμάτων, που προσφέρει ευκολία
και χρόνο. Συχνά μάλιστα δεν τον χρησιμοποιούμε μόνο για να ζεστάνουμε για λίγο
το φαγητό μας, αλλά για πολύ περισσότερη ώρα, προκειμένου να ξεπαγώσουμε
τρόφιμα, να ψήσουμε ή να ζεστάνουμε νερό. Ειδικά δε τα τελευταία χρόνια, στις
καινούργιες κουζίνες, η θέση του βρίσκεται περίπου στο ύψος του κεφαλιού και
συνήθως όση ώρα λειτουργεί στεκόμαστε μπροστά του σε μικρή απόσταση. Η μέτρησή
μας έδειξε 11,53 μιλιβάτ, διπλάσια του ορίου, σε μια απόσταση 20 - 30
εκατοστών. Εν ολίγοις: αφήστε τον να δουλεύει μόνος του, όση ώρα λειτουργεί
καλό είναι να απομακρύνεστε, και εσείς και κυρίως τα μικρά παιδιά. Αυξημένη σε
σχέση με τα επιτρεπτά όρια είναι η ακτινοβολία που εκπέμπει και ο συμβατικός
φούρνος όταν λειτουργεί, οπότε καλό είναι και σε αυτή την περίπτωση να κάνετε
το ίδιο.

20.50 Ενδοεπικοινωνία Baby Phone

Χαμηλή ακτινοβολία, αλλά όχι για παιδιά
Σφάλμα! Δεν έχει καθοριστεί όνομα αρχείου.Την πολύ χρήσιμη αυτή συσκευή οι γονείς την χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση,
κυρίως το βράδυ, όταν το μωρό ή το παιδί κοιμάται. Πολλοί δε, για να είναι
σίγουροι ότι θα ακούσουν και τον παραμικρό θόρυβο που θα κάνει το παιδί, το
τοποθετούν ακόμα και μέσα στο κρεβατάκι ή την κούνια του. Η μέτρηση δίπλα στην
κεραία έδειξε 3,20 μιλιβάτ, κάτω του ορίου, ενώ σε απόσταση 20 εκατοστών η
ακτινοβολία έπεσε κάτω από το μηδέν.
Ωστόσο, τα παιδιά και ειδικά τα βρέφη είναι πολύ ευαίσθητα ακόμα και σε χαμηλά
επίπεδα ακτινοβολίας. Καλό είναι λοιπόν να το τοποθετείτε σε μια απόσταση
μεγαλύτερη του μέτρου. Αλλωστε, οι συσκευές αυτές είναι υπερβολικά ευαίσθητες
και πιάνουν και από μεγαλύτερη απόσταση τους ήχους.

23.05 Ασύρματο τηλέφωνο

Η ύπουλη ακτινοβολία
Σφάλμα! Δεν έχει καθοριστεί όνομα αρχείου.Στα περισσότερα σπίτια η θέση του ασύρματου τηλεφώνου είναι στο κομοδίνο δίπλα
στο κρεβάτι, στο τραπεζάκι του καναπέ ή στο γραφείο, σε σημεία δηλαδή στα οποία
περνάμε πολλές ώρες της ημέρας και της νύχτας μας. Ακόμα και όταν δεν μιλάμε
όμως με το ασύρματο τηλέφωνο, η βάση του εκπέμπει συνεχώς ακτινοβολία, και αυτό
είναι το ύπουλο σε αυτή την περίπτωση. Η μέτρηση έδειξε 31,40 μιλιβάτ,
πενταπλάσια του ορίου, δίπλα στη βάση του τηλεφώνου. Οταν τοποθετήσαμε τον
μετρητή στο μαξιλάρι, στο σημείο δηλαδή που βρίσκεται το κεφάλι μας επί
τουλάχιστον οχτώ ώρες κάθε βράδυ, έδειξε 10,76 μιλιβάτ, νούμερο δύο φορές πάνω
από τα επιτρεπτά όρια. Σκεφτείτε ότι μπορεί να μην αγγίζει την τιμή του κινητού
κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, αυτό όμως εκπέμπει χωρίς καμιά διακοπή!





ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ.


· ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΌ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΣΚΕΥΕΣ.

· ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥΣ

· ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΚΟΨΤΕ ΤΗ ΛΕΙΤΥΡΓΊΑ ΤΩΝ

· ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΟ HANDS FREE ΣΑΝ ΜΟΝΙΜΟ ΕΞΑΡΤΗΜΑ (όπως ΤΑ ΓΥΑΛΙΆ ΣΑΣ)

ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ
 
http://tsipiraskostas.blogspot.com/

Νίκος Παπάζογλου


Γεννήθηκε στις 20/3/1948 στη Θεσσαλονίκη και η πρώτη του συστηματική επαφή με τη μουσική ήταν μέσω συγκροτημάτων την περίοδο 1965-1970. Την ίδια εποχή έγραψε τα πρώτα του τραγούδια, μερικά από τα οποία τραγούδησε ο Πασχάλης (Αρβανιτίδης), δημιουργώντας παράλληλα ένα μικρό στούντιο με χειροποίητα μηχανήματα στη Θεσσαλονίκη.
Το 1972 με ένα πολύ καλό συγκρότημα που αποτελούσαν Θεσσαλονικείς μουσικοί και ονομάστηκε Ζηλωτής (Zealot) επιχείρησε να κατακτήσει τη διεθνή αγορά κατά το πρωτότυπο των Aphrodite`s Child. Για το σκοπό αυτό μετακόμισε στο Αachen της Δυτικής Γερμανίας. Φτιάχτηκαν τότε έξι τραγούδια που ηχογραφήθηκαν στο Mιλάνο αλλά υπάρχουν μόνο σε συλλογές φίλων. Το 1976, τραγουδώντας στους "Αχαρνής" του Διονύση Σαββόπουλου, συναντιέται με τον Μανώλη Ρασούλη και το 1978 η "καλή παρέα" (Μανώλης Ρασούλης, Νίκος Ξυδάκης, Διονύσης Σαββόπουλος και Νίκος Παπάζογλου) δημιουργεί το δίσκο "Η Εκδίκηση της Γυφτιάς" στο νεόδμητο στούντιο Αγροτικόν Νο 3, στην Τούμπα της Θεσσαλονίκης.
Ακολουθούν "Τα Δήθεν" και το 1983 όλα όσα υπήρχαν σε σχέδια, σημειώσεις και χαμηλόφωνες ηχογραφήσεις μαζεύονται στο δίσκο "Χαράτσι" που προτείνει ένα "είδος μεικτό και μόνιμο". Ακολουθεί το "Μέσω Νεφών" το 1986, τα "Σύνεργα" το 1991 και ένα χρόνο αργότερα η "Επιτόπιος Ηχογράφησις" στο θέατρο του Λυκαβηττού (30 Σεπτεμβρίου 1991). Τον Απρίλιο του 1995 κυκλοφόρησε η δισκογραφική δουλειά με τίτλο "Όταν Κινδυνεύεις Παίξε την Πουρούδα" -στην κυπριακή διάλεκτο- σημαίνει το κλάξον ποδηλάτου.Το 2005 κυκλοφόρησε η τελευταια του δουλεια το "Μά'ϊσσα Σελήνη".
Την ημέρα της κυκλοφορίας της "Μά'ισσας σελήνης", ο Νίκος Παπάζογλου κέρδισε το Βραβείο Μουσικής στα Κρατικά Κινηματογραφικά Βραβεία Ποιότητας (Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) για τη μουσική του στην ταινία η "Νοσταλγός".

Κάτω από την ετικέτα "Στρόγγυλοι Δίσκοι" ο Νίκος Παπάζογλου επιμελείται τις παραγωγές και ανακαλύπτει αξιόλογους τραγουδοποιούς όπως ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Ορφέας Περίδης, το μουσικό σχήμα Μικρές Περιπλανήσεις, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου κ.ά.

Δισκογραφία

  • 1984 Χαράτσι (Lyra)
  • 1986 Μέσω Νεφών (Lyra)
  • 1990 Σύνεργα (Lyra)
  • 1991 Επιτόπιος ηχογράφησις στο θέατρο του Λυκαβηττού (Lyra)
  • 1995 Όταν κινδυνεύεις παίξε την πουρούδα (Lyra)
  • 2005 Μά'ισσα Σελήνη

Δισκογραφία : Συμμετοχές

  • 1977 Αχαρνής, Ο Αριστοφάνης που γύρισε από τα θυμαράκια (Lyra)
  • 1978 Η εκδίκηση της γυφτιάς (Lyra)
  • 1979 Η ρεζέρβα (Lyra)
  • 1979 Τα δήθεν (Lyra)
  • 1981 Χειμερινοί Κολυμβητές (Ανεξάρτητη παραγωγή)
  • 1984 Όλοι δικοί μας είμαστε (Lyra)
  • 1986 Εν Αθήναις (Lyra)
  • 1986 Πότε Βούδας πότε Κούδας (CBS)
  • 1987 Ζήτω το Ελληνικό τραγούδι (ΜΙΝΟS)
  • 1988 Ο κ. Σαββόπουλος ευχαριστεί τον Κ. Χατζιδάκι και θα'ρθη οπωσδήποτε (Σείριος)
  • 1988 Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά (Σείριος)
  • 1988 Τραγούδια από το θέατρο (Lyra)
  • 1989 Ασπρόμαυρες ιστορίες (Lyra)
  • 1991 Παραμύθια (Lyra)
  • 1992 Τα σκόρπια (Lyra)
  • 1992 Σύγχρονο τραγούδι-Μέρες μουσικής (Lyra)
  • 1993 Η μικρή γαλέρα (Ασπάλαθος)
  • 1997 Πύλη της άμμου (Μύλος)

Δισκογραφία και λίστα περιεχομενων

1984 Χαράτσι

  1. ΥΔΡΟΧΟΟΣ
  2. ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΕ ΤΟ ΚΡΑΣΙ
  3. ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
  4. ΧΑΡΑΤΣΙ
  5. ΛΕΜΟΝΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ
  6. ΣΤΑΛΑ ΣΤΑΛΑ
  7. ΕΥΧΗ
  8. ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ
  9. ΧΤΕΣ ΒΡΑΔΙ
  10. ΠΕΡΑΣΑ ΕΤΣΙ, ΔΙΧΩΣ ΛΟΓΟ
  11. ΧΤΥΠΑΕΙ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ, ΒΑΣΩ ΑΛΑΓΙΑΝΝΗ
  • ΣΤΙΧΟΙ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ, ΜΑΝΩΛΗΣ ΡΑΣΟΥΛΗΣ, ΤΑΚΗΣ ΣΙΜΩΤΑΣ

1986 Μέσω Νεφών

  1. Ενα κι ενα (Νικου Παπάζογλου - Μανωλη Ρασούλη)
  2. Ο μοναχός άνθρωπος (Παπάζογλου - Ανδρέου)
  3. Στη ρωγμη του χρόνου (Ξυδάκη - Ρασούλη)
  4. Του χαμού (Παπάζογλου - Σπυρόπουλου)
  5. Το όνειρο (Παπαζογλου)
  6. Φύσηξε Βαρδάρης (Παπαζογλου)
  7. Εγώ κι ο ίσκιος μου (Παπαζογλου - Ανδρέου)
  8. Καλημέρα (Παπαζογλου - Σιμώτα)
  9. Ειναι αργά (Παπάζογλου)
  10. Φέγγεις σαν άστρο (Παπαζογλου - Σιμόπουλου)
  11. Γλυκειά μου (Παπάζογλου)

1990 Σύνεργα

  1. Σύνεργα (Παπαζόγλου)
  2. Μάτια μου (Ορφέα Περίδη)
  3. Δραπέτες (Γ. Ζήκα)
  4. Απόψε σιωπηλοί (Βάσω Αλλαγιάννη)
  5. Το Πηγάδι (Παπάζογλου - Σιμώτα)
  6. Χάρτινο καραβάκι (Παπάζογλου - Σιμώτα)
  7. Βιάστηκε να νυχτώσει (Παπάζογλου - Σιμώτα)
  8. Μανδραγόρας (Γ. Ζήκα)
  9. Βαρειά Βαλίτσα (Παπάζογλου - Σιμώτα)
  10. Θάνατο θέλω τραγικό (Ορφέα Περίδη)
  11. Φεύγω (Ορφέα Περίδη)

1991 Επιτοπιος Ηχογραφησις Θεατρο Λυκαβητού 30/9/1991

  1. Η ΑΓΑΠΗ Η ΦΙΛΗ ΜΟΥ ( Συνθέτης/ές:ΑΛΑΓΙΑΝΗ ΒΑΣΩ)
  2. ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ)
  3. ΣΤΑΛΑ - ΣΤΑΛΑ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ)
  4. ΣΥΝΕΡΓΑ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ)
  5. ΧΑΡΤΙΝΟ ΚΑΡΑΒΑΚΙ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ Στιχουργός/οί:ΣΙΜΩΤΑΣ ΤΑΚΗΣ)
  6. ΠΟΤΕ ΒΟΥΔΑΣ ΠΟΤΕ ΚΟΥΔΑΣ ( Συνθέτης/ές:ΒΑΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΕΤΡΟΣ Στιχουργός/οί:ΡΑΣΟΥΛΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ)
  7. ΑΧ ΕΛΛΑΔΑ ( Συνθέτης/ές:ΑΛΑΓΙΑΝΗ ΒΑΣΩ Στιχουργός/οί:ΡΑΣΟΥΛΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ)
  8. Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ Στιχουργός/οί:ΑΝΔΡΕΟΥ ΛΑΖΑΡΟΣ) )
  9. ΧΑΡΑΤΣΙ ( Συνθέτης/ές:ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ Στιχουργός/οί:ΣΙΜΩΤΑΣ ΤΑΚΗΣ)
  10. ΔΡΑΠΕΤΕΣ ( Συνθέτης/ές:ΖΗΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ)


1995 Όταν κινδυνεύεις παίξε την πουρούδα

  1. Νυχτερινό Α' στιχοι Σιμωτα
  2. Νυχτερινο Β' στιχ Σιμωτα
  3. ΓΙΑ ΓΙΑ ΚΑ στιχ Σιμώτα
  4. Του Φίλου στιχ Πηγη Καφετζοπουλου
  5. Με ενα Τρίχορδο στιχ. Στελ Ξυνιας
  6. Δεν ειμαι Ποιητης στχ Λαζαρου Ανδρεου
  7. ΦΑΝΟΙ στχ Παπαζογλου
  8. Της Χιώτισσας στχ Ανωνυμης χιωτισσας του 1993
  9. Για το Χαμόγελο στιχ Παπαζογλου
  10. Για μενα στιχ Λαζαρου Ανδρεου
  11. Σάββατο στιχ Μιχαλης Πασιαρδής
  12. Ονως εγώ. στιχ. Λαζαρος Ανδρέου

2005 Μά'ισσα Σελήνη

  1. Μά'ισσα σελήνη
  2. Ανδόρα - Κορσική - Χανιά
  3. Σ' ένα μπαγλαμαδάκι
  4. Μ' ένα "γειά"
  5. Αόρατοι σταυροί
  6. Καρρώ κουβέρτα
  7. Πικρό ψωμί
  8. Επαρχία
  9. Ό,τι με πλήγωσε
  10. Απόπειρα λαθραλιείας
  11. Όρτσα - Πρίμα
  12. Τόδε τι
  13. Ξεσπάει αέρας
  14. Να μη σ' έχω
  15. Στιγμές

Read more: http://www.seleo.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=26976:2011-04-17-11-16-42&catid=74:sites&Itemid=54#ixzz1JmQXixDb
Seleo.gr News 











«Έφυγε» ο Νίκος Παπάζογλου.

ΤΟ ΤΡΑΜ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (1893-1957).



Η ιστορία του τραμ της Θεσσαλονίκης είναι πολύ παλιά και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της Θεσσαλονίκης, αφού από το 1893 μέχρι το 1957, έπαιξε το δικό του ρόλο στην ιστορία της πόλης. 
Την πρωτοβουλία για την κατασκευή και λειτουργία του ιππήλατου τραμ είχε ένας δραστήριος ντονμές κτηματίας, ο Ahmet Hamdi Bey, που στη συνέχεια εκλέχθηκε και Δήμαρχος.
Στις 11 Σεπτεμβρίου 1889 με Σουλτανικό Ιραδε (Διάταγμα), ο Χαμδη Βεης ανέθεσε την  κατασκευή και την εκμετάλλευση του τροχιοδρόμου της Θεσσαλονίκης στη Βελγική "Εταιρεία Τροχιοδρόμου και Ηλεκτροφωτισμού Θεσσαλονίκης" (Compagnie de Tramways et d' Eclairage Electrique de Salonique), η οποία διόρισε τον Γάλλο μηχανικό M. Kaul, για διευθυντή της. 
Η σύμβαση υπεγράφη μεταξύ της Οθωμανικής Αυτοκρατορικής κυβέρνησης, την οποία εκπροσώπησε ο Ζιχνη Πασάς και του Χαμδη Βεη Εφέντη. Βάσει της σύμβασης αυτής παραχωρήθηκε το δικαίωμα εκμετάλλευσης των τροχιοδρόμων μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 1957. Σύμπτωση ή παιγνίδι της ιστορίας.
 Σύντομα ξεκινούν τα έργα και πρώτη γραμμή στρώθηκε σε μήκος 10 χλμ., από τον Αλευρόμυλο Αλλατίνι μέχρι το Τελωνείο. Το τραμ αρχίζει να λειτουργεί στις 8 Μαΐου 1893 ενώ τα επίσημα εγκαίνια γίνονται με λαμπρότητα στις 28 Μαΐου 1893, με σημαιοστολισμένο Ιππήλατο τραμ  στο οποίο επέβαιναν ο Δήμαρχος Ρεούφ Πασάς, ο Διευθυντής της Εταιρείας Kaul, καθώς και άλλοι επίσημοι. Κατόπιν ο Κaul παρέθεσε δεξίωση στο κέντρο "Μέγας Αλέξανδρος" στην Ανάληψη. Τα πρώτα 45 βαγόνια που κατασκευάστηκαν στο Βέλγιο, έσερναν ρωσικά και ουγγρικά άλογα. Στις 19 Ιανουαρίου 1893, ιδρύθηκε η "Οθωμανική Εταιρεία Τροχιοδρόμων και Ηλεκτροφωτισμού Θεσσαλονίκης ΑΕ" (Compagnie Ottomane de Tramways et d' Eclairage Electrique de Salonique S.A) που στην ουσία αποτέλεσε το οικονομικό σκέλος της σύμβασης του 1889.
Η γέφυρα του Μπουγιούκ Ντερέ θα αποπερατωθεί το 1895 και η γραμμή θα φτάσει μέχρι το Ντεπώ, όπου και θα μεταφερθούν οι εγκαταστάσεις, η αποθήκη των οχημάτων, οι στάβλοι και τα γραφεία της εταιρείας - ο σχεδιασμός των οποίων αποδίδεται στον αρχιτέκτονα Paolo Arrigoni.
Η επέκταση των τραμ διευκόλυνε την επέκταση της πόλης προς τα ανατολικά. Τα ιππήλατα τραμ, όμως, αρχίζουν να έχουν ανταγωνιστή τους από το 1906 μια υπηρεσία με καραβάκια, που μεταφέρουν επιβάτες κατά μήκος της παραλίας.

Το 1907 ξεκινούν οι εργασίες για να γίνει ηλεκτροκίνητο το τραμ με το πρώτο ηλεκτροκίνητο τραμ να κυκλοφορεί  στις 14/6/1908. 

Πρόκειται για τραμ αμερικανικής και βελγικής κατασκευής για 35 επιβάτες περίπου: 30 οχήματα Westinghouse και 25 οχήματα της Ateliers Metallurgiques με δύο κινητήρες 27-30 ίππων της ACEC “(Atelier de Construction Electrique deCharlerois) το καθένα και ανέπτυσσαν ταχύτητα 15-20 χλμ/ωρα.
Το δίκτυο των γραμμών που χρησιμοποίησε τελικά το ηλεκτροκίνητο τραμ δεν ξεπερνά εκείνο του ιππήλατου. 
Έτσι, οι βασικές γραμμές για αρκετά χρόνια θα παραμείνουν δύο.





Η πρώτη ακολουθούσε τη διαδρομή Ντεπώ - Βασ. Όλγας – Παραλία - Πλατεία Ελευθερίας - Τελωνείο. Το 1926 οι γραμμές απο την παραλία ξηλώθηκαν και τοποθετήθηκαν στις οδούς Τσιμισκή και Παύλου Μελά. Το τραμ κατέληγε στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείουν οι δρόμοι Τσιμισκή, Βενιζέλου, Αγίου Μηνά και Ίωνος Δραγούμη.

Η δεύτερη γραμμή από το ύψος του Λευκού Πύργου διακλαδίζονταν από τη προηγούμενη και ακολουθούσε τη διαδρομή: Λευκός Πύργος - Εθνικής Αμύνης – Συντριβάνι – Εγνατία – Βαρδάρη – Παλαιός σιδηροδρομικός σταθμός – Μπεχτσινάρ. Οι γραμμές του τραμ ήταν διπλής κατεύθυνσης. Τα αρχικά σχέδια των γραμμών του τραμ, φυλάσσονται σήμερα στο Αρχείο Επιχειρήσεων και Ιδιωτών του Κέντρου Ιστορίας Θεσσαλονίκης.



Στις 16.4.1912 η οθωμανική κυβέρνηση υποχρεώνει την Εταιρεία Ηλεκτροφωτισμού να ενοποιηθεί με την Εταιρεία Τροχιοδρόμων, για να δημιουργηθεί η ΕΤΗΘ. Τα κεφάλαια της Εταιρείας είναι βελγικά και έδρα της οι Βρυξέλλες.

Κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο οι τροχιόδρομοι διασταυρώθηκαν με τους σιδηροδρόμους, που οι στρατοί της Αντάντ έκριναν απαραίτητους για την εξυπηρέτηση των νοσηλευτικών και άλλων αναγκών του πολέμου. 



Σύμφωνα με προφορικές μαρτυρίες, το 1917 προεκτάθηκε η γραμμή που περνούσε από το Συντριβάνι, μέχρι τη συνοικία της Ευαγγελίστριας. 
Μια μονή γραμμή στρώθηκε από την οδό 25ης Μαρτίου μέχρι την οδό Κωνσταντινουπόλεως, ενώ το 1926 στρώθηκε και η γραμμη Λεωφόρος Στρατού – Νοσοκομείο Χιρς (Ιπποκράτειο) που αργότερα προεκτάθηκε μέχρι την οδό 25ης Μαρτιίου. 

Ήδη οι τροχιοδρομικοί έχουν αρχίσει να αναπτύσσουν συνδικαλιστική δράση. Στην ελληνική Θεσσαλονίκη θα αποτελέσουν πρότυπο και για άλλους κλάδους, αφού θα καταφέρουν να εξασφαλίσουν την υλοποίηση πολλών αιτημάτων τους.
 Το ελληνικό κράτος αναγκάζεται δύο φορές (1919 και 1924) να επιτάξει την ΕΤΗΘ, γιατί τα παράπονα των πολιτών διογκώνονται.
Το 1934 οι τροχιόδρομοι είχαν γραμμές συνολικού μήκους 25 χλμ. και διέθεταν 102 οχήματα. Κάποιες σκέψεις για επέκταση της τροχιοδρομικής γραμμής προς την Τούμπα και την Καλαμαριά έμειναν τελικά απραγματοποίητες.



Αξίζει να αναφερθεί ότι στις αρχές του 20ου αιώνα και εξαιτίας των γεγονότων του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου και της πυρκαγιάς του 1917 σημειώθηκαν πολλές αλλαγές στο τροχιοδρομικό δίκτυο της πόλης.
Στις 27.9.1940 ο Ι. Μεταξάς αναγκάζεται να εξαγοράσει την Εταιρεία. Στο κράτος παραδίδονται 102 οχήματα τραμ (τα 51 ρυμουλκά). Η κρατική ΚΕΤΘ είναι γεγονός.
Παρ' όλες τις περιπέτειες της Κατοχής, τα τραμ θα επιβιώσουν. Μετά την απελευθέρωση, οι εργαζόμενοι αγωνίζονται να συντηρήσουν τα τραμ. Παρ' όλα αυτά, το 1945 το τμήμα της γραμμής από τον Βαρδάρη μέχρι το Μπεχτσινάρ και η διακλάδωσή της προς τον παλιό Σταθμό καταργούνται. Το 1949 η γραμμή που σταματούσε στο Χιρς επεκτείνεται μέχρι τη Μπότσαρη και το 1950 φθάνει στη Μαρασλή, για να ενωθεί με τη γραμμή της Μαρτίου.
Μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο οι γραμμές που λειτούργησαν ήταν τρεις.
  • Ντεπώ - Τσιμισκή (Ι. Δραγούμη)
  • Χαριλάου - Πλατεία Μεταξά (Βαρδαρίου)
  • Ντεπώ - Χαριλάου





Ωστόσο το 1954 η Κυβέρνηση αποφασίζει την κατάργηση του τραμ και στις 8 Μαΐου 1954, ξηλώθηκε η γραμμή της Β. Όλγας, ενώ με διάφορες προφάσεις αρχίζει να διακόπτετε η λειτουργία του τραμ, και στις 27 Ιουλίου 1957 το τραμ περνάει για τελευταία φορά από την Εγνατία. Εμπρός ένας υπάλληλος ανέμιζε μια λευκή σημαία. Η εκμετάλλευση των αστικών συγκοινωνιών ανατέθηκε στο νεοσύστατο τότε ΟΑΣΘ.
 
Το κτιριακό συγκρότημα που στεγάζει σήμερα τις εγκαταστάσεις της μηχανοκίνητης Αστυνομίας, στη συμβολή των οδών Β. Όλγας και Νέστορα Τύπα, στο Ντεπώ, αποτελούσε το μηχανοστάσιο (depot) της Εταιρείας, εξ ου και το όνομα της περιοχής γύρω από αυτό. Κτίστηκε σε σχέδια του Pietro Arigoni. Σύμφωνα με σχέδιο του 1930 της συλλογής Γ. Βουγιατζή οι εγκαταστάσεις αυτές αποτελούνται από τα παρακάτω κτίρια:
α) γραφεία της εταιρείας (bureaux),
β) αποθήκη βαγονιών (remise des wagons),
γ) μηχανοστάσιο (ateliers de reparations),
δ) κατοικίες προσωπικού (logements des ateliers),
ε) μηχανουργείο (machinerie).
Πριν το 1907, τότε δηλαδή που το τραμ ηταν ιππήλατο υπήρχαν στο χώρο αυτό και εγκαταστάσεις στάβλων.

Όλο το συγκρότημα, χαρακτηρίστηκε σαν “Ιστορικό Διατηρητέο Μνημείο”, με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...