του Αλέξανδρου Μητάκη
Το ένα μετά το άλλο κλείνουν τα πρατήρια υγρών καυσίμων της Θεσσαλονίκης, καθώς «στεγνώνουν» από βενζίνη, λόγω της έλλειψης ανεφοδιασμού που προκλήθηκε από την απεργία των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης. Εκατοντάδες οδηγοί έχουν συρρεύσει από το βράδυ της Κυριακής στα πρατήρια, προκειμένου να προλάβουν να εφοδιαστούν, καθώς υπάρχουν φόβοι πως μέσα στις επόμενες ώρες δεν θα μείνει ούτε σταγόνα βενζίνης.
Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στα αποθέματα υγρών καυσίμων, τονίζει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Υγρών Καυσίμων «Μέγας Αλέξανδρος», Θέμης Κιουρτζής, υπογραμμίζοντας πως δεκάδες πρατήρια έχουν βάλει λουκέτο από χθες το βράδυ, ενώ η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί δραματικά μέσα στις επόμενες ώρες. «Κάθε ώρα που περνάει θα κλείνει και ένα πρατήριο», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Το πρόβλημα ανεφοδιασμού καυσίμων αναμένεται να επιδεινωθεί από αύριο, εάν τελικά προχωρήσουν σε απεργία και οι ιδιοκτήτες πρατηρίων, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, διάταξη του οποίου προβλέπει την κατάργηση της έως τώρα ισχύουσας απόστασης 200 μέτρων μεταξύ των πρατηρίων, ενώ διατηρείται μόνον η απόσταση των τουλάχιστον 50 μέτρων λειτουργίας τους από χώρους μαζικής προσέλευσης και συνάθροισης. «Εάν δεν αλλάξει η διάταξη, θα προχωρήσουμε σε απεργία», επισημαίνει ο κ. Κιουρζτής.
Σε διάλογο με το υπουργείο προχωρούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών
Σε διάλογο με το υπουργείο Μεταφορών προσέρχονται τις επόμενες ημέρες οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ, σε μία προσπάθεια να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση και να μπει τέλος στις κινητοποιήσεις, οι οποίες έχουν προκαλέσει τεράστιο πρόβλημα στην αγορά.
Μιλώντας στη Voria.gr, ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Φορτηγών Βορείου Ελλάδος, Γιώργος Ηλιάδης, υπογραμμίζει πως οι επαγγελματίες του κλάδου ζητούν να αναγνωριστεί η αξία των αδειών και να μη «χαθούν» τα χρήματα που έχουν πληρώσει μέσω της φορολόγησης. «Ζητάμε με κάποιον τρόπο να αποζημιωθούμε και να μπει ένα τέλος στην ασύδοτη αγοραπωλησία αδειών. Δεν φοβόμαστε τον ανταγωνισμό που θα φέρει το άνοιγμα του επαγγέλματος», υπογραμμίζει.
Παράλληλα, αναφέρει πως οι ιδιοκτήτες φορτηγών ΔΧ θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα του υπουργείου Υποδομών για διάλογο, ενώ σε περίπτωση που δεν βρεθεί η «χρυσή τομή», οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και την επόμενη εβδομάδα.
ΣΕΒΕ: Σημαντικά προβλήματα από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών
Τεράστια προβλήματα στο εσωτερικό της χώρας και αρνητική προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό πραγματοποιεί η απεργία των ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων και και Βυτιοφόρων ΔΧ, τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), καλώντας τους επαγγελματίες να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους.
«Σε μία περίοδο που η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό πλήττεται από συνεχή αρνητικά δημοσιεύματα, ενέργειες όπως η απεργία των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης υποβαθμίζουν περαιτέρω το ελληνικό brand name σε διεθνές επίπεδο», τονίζει ο Σύνδεσμος, καλώντας τα εμπλεκόμενα μέρη, αφενός τους ιδιοκτήτες Φορτηγών Αυτοκινήτων και Βυτιοφόρων ΔΧ να επιδείξουν σύνεση, ψυχραιμία και κατανόηση σε αυτή την περίοδο κρίσης και να αναστείλουν την απεργία και, αφετέρου, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αναζήτηση αμοιβαία αποδεκτών και αποτελεσματικών λύσεων.
«Η κρίση απαιτεί συναίνεση και συνεργασία και όχι ενέργειες όπως οι κινητοποιήσεις που έχουν αντίκτυπο στους ίδιους τους απεργούς αλλά και στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας και της κοινωνίας», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.
Ρέππας: Επιτυχία της κυβέρνησης η μεταβατική περίοδος
Την ανάγκη «ανοίγματος» της αγοράς οδικών μεταφορών προέταξε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ενώ χαρακτήρισε επιτυχία της κυβέρνησης τον καθορισμό μεταβατικής περιόδου τριών ετών για τις παλιές άδειες.
Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, το οποίο εγκρίθηκε την Παρασκευή από το υπουργικό συμβούλιο, προβλέπει το «άνοιγμά» του μέχρι σήμερα κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και τη δυνατότητα ίδρυσης εταιρειών οδικού μεταφορέα, οι οποίες θα έχουν τη μορφή ΑΕ, ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας του θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους.
© VORIA.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου