Μετρό χωρίς μηχανοδηγούς, αλλά κυβέρνηση με πιλότους
Πιλοτικά προγράμματα από υπουργούς και υφυπουργούς ζήτησε χθες ο πρωθυπουργός, την ώρα που γινόταν γνωστό ότι την πρωτοχρονιά θα μείνουμε χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς.
Τελευταίο υπουργικό συμβούλιο της χρονιάς και παρά το γεγονός ότι από την επίσημη ατζέντα του έλειπαν τα γνωστά ακανθώδη ζητήματα, ο πρωθυπουργός θέλησε να στείλει σαφές μήνυμα περί της κυβερνητικής αποφασιστικότητας.
Αναφέρθηκε στις «μεγάλες μεταρρυθμίσεις», που «είναι δίκαιες και ωφελούν τη χώρα, το κοινωνικό σύνολο και την μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, αλλά που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεβολεύουν, θίγουν επί χρόνια εδραιωμένα συμφέροντα ολίγων σε βάρος ολόκληρης της κοινωνίας, όπως είναι τα κλειστά επαγγέλματα, όπου η απόφασή μας είναι δεδομένη και με διαβούλευση προχωράμε».
Κατά την γνώμη του κ. Παπανδρέου – και κόντρα στις απόψεις όλων των οικονομολόγων και του spread – το 2011 θα είναι η τελευταία χρονιά της ύφεσης, ενώ από το 2012 η χώρα θα ξαναμπεί σε τροχιά ανάπτυξης.
Ήταν και μέρα απολογισμού η χθεσινή, καθώς ο πρωθυπουργός επέμεινε πως το 2010 «σταθήκαμε όρθιοι στη μεγαλύτερη κρίση του Ελληνισμού κατά την πρόσφατη ιστορία μας». Επισήμανε μάλιστα πως «αυτό το κατάφερε ο ελληνικός λαός, γιατί χωρίς την ωριμότητα του ελληνικού λαού καμία κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να τα καταφέρει από μόνη της».
Είναι προφανές ότι για άλλη μια φορά το υπουργικό συμβούλιο λειτούργησε σε συνθήκες εικονικής πραγματικότητας. Την ίδια ώρα, ο «ώριμος ελληνικός λαός» επληροφορείτο ότι οι κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αφού έδωσαν την χαριστική βολή στην χριστουγεννιάτικη αγορά, θα συνεχιστούν και ανήμερα την Πρωτοχρονιά! Μια μέρα δηλαδή που ο κόσμος θα ήθελε να ξεσκάσει βγαίνοντας μια βόλτα χωρίς να ξοδέψει βενζίνη, η πρωτεύουσα θα μείνει χωρίς μετρό και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο!
Παρ’ όλα αυτά, το υπουργικό συμβούλιο απασχολήθηκε με τα προσφιλή του θέματα, όπως αυτό της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ώστε να μειωθεί (ξανά) η γραφειοκρατία στο Δημόσιο.
Καθώς επίσης και με το Ενιαίο Μητρώο Εμπόρων Αγροτικών Προϊόντων, εφοδίων και εισροών, για αντιμετώπιση των προβλημάτων σχετικά με τους μεσάζοντες των αγροτικών προϊόντων, την διασταύρωση των τιμών και την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας.
Δέκα νέα νομοσχέδια συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν χθες στο υπουργικό συμβούλιο – και υπό αυτήν την άποψη μπορεί να πει κανείς πως η μέρα ήταν παραγωγική. Αλλά προβλήματα σαν αυτά που αντιμετωπίζει η Ελλάδα δεν λύνονται ούτε με νομοσχέδια, ούτε με νόμους.
Και οπωσδήποτε ούτε με πιλοτικά προγράμματα, όπως αυτά που ζήτησε χθες ο πρωθυπουργός από τους υπουργούς του, ζητώντας να φέρνει ο καθένας τους σε κάθε υπουργικό συμβούλιο και από ένα τέτοιο μεμονωμένο πιλοτικό πρόγραμμα επί ενός συγκεκριμένου κάθε φορά θέματος! Διότι τι να τους κάνεις τους… πιλότους αν δεν υπάρχουν μηχανοδηγοί;
Η μακαριότητα με την οποία κάποιοι εννοούν να παρακολουθούν την καταστροφή της χώρας, καθώς το μόνο που μοιάζει να ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι η καταβολή της τέταρτης δόσης του δανείου, αδιαφορώντας για την αύξηση του ΑΕΠ, οδηγεί τον τελευταίο καιρό σε «πονηρές σκέψεις».
Επί του προκειμένου, είχαμε και την δήλωση του Προέδρου του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρη: «Η οποιαδήποτε συζήτηση για συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο με την Τουρκία, αποτελεί για μας casus belli. Ομοίως, και η καθυστέρηση προσδιορισμού της ΑΟΖ, που αγγίζει τα όρια ενός προελαύνοντος ενδοτισμού. Η Κύπρος έδειξε τον δρόμο. Η Ελλάδα δείχνει να τον έχει χάσει. Πάντως, δεν θα τον βρει ο κ. Παπανδρέου τον δρόμο αυτόν στο Ερζερούμ».
Κοντολογίς, υπάρχει έντονα η αίσθηση πως κάτι μαγειρεύεται με σκοπό να βγει η χώρα από το οικονομικό αδιέξοδο – με οποιονδήποτε τρόπο.
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου