Με ένα μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής στρατιωτικών φορτηγών όλων των κατηγοριών από πέντε τόννους μέχρι και 1,1/4, θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να δώσει «το φιλί της ζωής» στην Ελληνική Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛ.Β.Ο.) της Θεσσαλονίκης, η οποία στην παρούσα συγκυρία και υπό την διεύθυνση τα τελευταία 11 χρόνια του ομίλου Μυτιληναίου, παρουσιάζει ζημιές 25 εκατ. ευρώ! Το πρόγραμμα θα αφορά την κατασκευή 1600 στρατιωτικών φορτηγών με νέους κινητήρες κατηγορίας EURO 5 και θα ξεπεράσει σε οικονομικό ύψος τα 200 εκατ. ευρώ. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό το μέγεθος του προγράμματος σημειώνουμε ότι για εφέτος ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αναμένεται να κλείσει στα 33 εκατ. ευρώ, ενώ το μεγαλύτερο πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι των 309 κυπριακών στρατιωτικών φορτηγών, οικονομικού ύψους 38 εκατ. ευρώ.
Η καθυστέρηση στην υπογραφή της διακρατικής σύμβασης με την Ρωσία για την προμήθεια των 420+30 ΤΟΜΑ ΒΜΠ-3HEL, έχει φέρει σε αδιέξοδο την εταιρεία η οποία από το συγκεκριμένο πρόγραμμα πρόκειται νμα λάβει έργο ύψους 80-100 εκατ. ευρώ «με πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους σε σχέση με τις εργασίες που θα εκτελέσει» αναφέρει πηγή της ΓΔΑΕΕ.
Συγκεκριμένα έχει συμφωνηθεί να εκτελέσει την συναρμολόγηση όλων των ρωσικής και ελληνικής κατασκευής υποσυστημάτων του οχήματος, την κατασκευή πολλών απαρτίων στο εσωτερικό του οχήματος, την μγανητική μέτρηση, τις τελικές δοκιμές κλπ, αλλά το σημαντικότερο είναι άλλο: Μετά την απόφαση για ματαίωση των αντισταθμιστικών οφελών που θα κατέληγαν στα στρατιωτικά εργοστάσιο και κυρίως στο γειτονικό 308, η ΕΛΒΟ δείχνει η μοναδική λύση για την ανάληψη του έργου υποστήριξης των οχημάτων, ένα έργο που από μόνο του θα αποφέρει κάθε χρόνο στην ημικρατική εταιρεία το ποσό που αντιστοιχεί στον φετινό της τζίρο! Για τα επόμενα 30-40 χρόνια!
Σε ότι αφορά το πρόγραμμα των φορτηγών, έχει πάρει αρχική έγκριση και συζητείται ο τρόπος προμηθείας, δηλαδή αν θα γίνει με απ’ευθείας ανάθεση στην ΕΛΒΟ, η οποία και θα προχωρήσει σε short list ή η επιλογή θα γίνει από την ΓΔΑΕΕ.
To ερώτημα που κυριαρχεί στους διαδρόμους του ΓΕΣ είναι "Αν χρειάζονται τώρα οι Ένοπλες Δυνάμεις καινούρια φορτηγά ή κανούρια ΤΟΜΑ, σκάφη και αεροσκάφη", αλλά αυτό είναι θέμα προτεραιοτήτων των Επιτελείων που θα λάβουν την τελική απόφαση. Και οι αποφασίζοντες, κρίνονται αναλόγως...
Επειδή το πρόγραμμα είναι αρκετά μεγάλο και αφορά διάφορες κατηγορίες εικάζεται ότι δε θα υπάρξει μόνο μία εταιρεία ανάδοχος, αλλά θα μοιραστεί τουλάχιστον μεταξύ δύο εξ αυτών. H αμερικανική OSHKOSH, η γαλλική Renault, οι γερμανικές ΜΑΝ και Μercedes/Unimog, είναι τα φαβορί, με την Renault και κυρίως την MAN να φέρονται να έχουν το πρώτο λόγο.
OΙ 590 εργαζόμενοι στην εταιρεία δεν αξιώθηκαν ποτέ να δούν την βιομηχανία τους να αποκρά εξωστρεφή χαρακτηριστικά καθώς ανέκαθεν, είτε υπό κρατική,μ είτε υπό ιδιωτική διεύθυνση η ΕΛΒΟ παρέμεινε μία κρατοκοδίαιτη εταιρεία, η οποία μάλιστα τροφοδοτούσε με παραγωγικό φόρτο την εταιρεία ΜΕΤΚΑ που ανήκει στην πλειοψηφία της στον όμιλο Μυτιληναίου.
Η νέα διοίκηση, της εταιρείας αποτελείται από πέντε μέλη που έχει διορίσει το κράτος ( Δημήτρη Παπακώστα, Νίκο Γιαννόπουλο, Νίκο Ζαχαριάδη, Αστέριο Ζαφειράκη και Νικόλαο Σαμαρά (ως εκπρόσωπο του υπουργείο Οικονομικών) και άλλους τέσσερις του ομίλου Μυτιληναίου (Φώτης Σπυράκος, Δημήτρης Γάγαλης, Κική Μαυροπούλου και Σταμάτης Πράσσας με πρόεδρο τον Δ. Παπακώστα και τον Φώτη Σπυράκο διευθύνοντα σύμβουλο.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου