Αναμένεται να εμπλακούν και οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας
Στο χώρο του HDTV, μεταφέρεται διεθνώς το σκηνικό του ανταγωνισμού στο χώρο των media, με ολοένα και περισσότερα κανάλια να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά, επιλέγοντας ως κύριο δίαυλο διανομής τα δορυφορικά μπουκέτα.
Ειδικότερα και τα δορυφορικά μπουκέτα αποτελούν τη δημοφιλέστερη πλατφόρμα για τις τηλεοπτικές υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας, γεγονός βεβαίως που οφείλεται και στο ότι η διείσδυση της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης είναι ακόμα χαμηλή.
Στη χώρα μας έχουν ήδη ανακοινωθεί σχέδια για λανσάρισμα τηλεοπτικών υπηρεσιών υψηλής ευκρίνειας -από το μπουκέτο της Nova μέσα στο επόμενο τρίμηνο- ωστόσο, δεδομένης και της ευρύτερης οικονομικής κατάστασης, τίθενται σοβαρά ερωτήματα για την βιωσιμότητα της κίνησης.
Παράλληλα και παρά τα ερωτήματα αυτά και η ΕΡΤ σχεδιάζει τη δική της κίνηση στο HDTV, πολλά ωστόσο θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγα χρόνια ο ΟΤΕ [OTEr.AT] είχε φτάσει στο «παρά πέντε» του λανσαρίσματος ψηφιακής πλατφόρμας υψηλής ευκρίνειας, έχοντας κλείσει μάλιστα και τις σχετικές συμφωνίες με κανάλια του εξωτερικού, η κίνηση ωστόσο ναυάγησε, αφού ο Οργανισμός αποφάσισε τελικά να επενδύσει στο IPTV.
Στο χώρο των υπηρεσιών υψηλής ευκρίνειας, μακροπρόθεσμα, ενδέχεται να εισέλθουν και οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας -ένας από τους λόγους που επιλέχθηκε το φορμά κωδικοποίησης mpeg4 ήταν και η προοπτική αυτή- για να γίνει ωστόσο αυτό δυνατό θα πρέπει να ρυθμιστούν σειρά θεμάτων, θεσμικών και άλλων και να υπάρξει η δυνατότητα υιοθέτησης και εφαρμογής ενός βιώσιμου επιχειρηματικού μοντέλου.
Κυρίως μέσω δορυφόρου
Στην Ευρώπη πάντως, αλλά και διεθνώς το μοντέλο εκπομπής υψηλής ευκρίνειας γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη, πράγμα που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στη σημαντική μείωση των τιμών των τηλεοπτικών συσκευών που είναι σε θέση να αξιοποιήσουν αυτές τις υπηρεσίες.
Ενδεικτικό της εικόνας που επικρατεί, είναι το ότι, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Eutelsat, το 2009, 4,2 εκατομμύρια νοικοκυριά λάμβαναν τις υπηρεσίες HDTV μέσω δορυφόρου, 0,8 εκατομμύρια μέσω IPTV, 2,2 εκατομμύρια μέσω επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης και 1,9 εκατομμύρια μέσω καλωδιακής. Τα αντίστοιχα νούμερα μέχρι το τέλος του 2010, εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 7,4 εκατομμύρια μέσω δορυφόρου, σε 1,6 εκατομμύρια μέσω IPTV, σε 3,3 εκατομμύρια μέσω επίγειας ψηφιακής και σε 3,7 εκατομμύρια μέσω καλωδιακής.
Στην επόμενη τριετία, τα αντίστοιχα νούμερα θα φτάσουν σε 19 εκατομμύρια μέσω δορυφόρου, σε 5,3 εκατομμύρια μέσω IPTV, σε 8,8 εκατομμύρια μέσω επίγειας ψηφιακής και σε 12,7 εκατομμύρια μέσω καλωδιακής.
Περισσότεροι τηλεθεατές
Στην Ευρώπη τα νοικοκυριά που έχουν εφοδιαστεί ήδη με συσκευές HD, έχουν φτάσει στα 95 εκατομμύρια και μέσα στο 2010 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 122 εκατομμύρια (στη Δυτική, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη).
Ειδικότερα στη Γηραιά Ήπειρο, πρόσβαση σε υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας έχουν περίπου 10 εκατομμύρια νοικοκυριά, αριθμός ο οποίος το 2010 αναμένεται να διπλασιαστεί, ξεπερνώντας τα 18 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με μελέτες της εταιρείας Akamai σε συνεργασία με την καναδική τηλεόραση, η τεχνολογία HD, αυξάνει δραματικά το χρόνο τηλεθέασης κάνοντας του τηλεθεατές να ξοδεύουν αρκετά περισσότερη ώρα μπροστά από τις οθόνες τους.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου