powered by Agones.gr (Στοιχημα)
Powered By Blogger
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Προστασία στα χιόνια και την κακοκαιρία.


Γράφει ο
Δημήτρης
Μανωλόπουλος
Οδηγός αγώνων
Αυτοκινήτου
& Πρωταθλητής
Ελλάδος

Πως μπορούμε κατά την διάρκεια των παγωμένων ημερών και ειδικά μετά από μια κρύα νύχτα να αποφύγουμε τα προβλήματα που θα συναντήσουμε την επόμενη μέρα το πρωί όταν θα πάμε να βάλουμε μπρος το αυτοκίνητο μας?


Αρχικά σηκώνοντας τους υαλοκαθαριστήρες, ειδικά αν ξέρουμε από πριν ότι το θερμόμετρο θα πέσει κάτω από τους 0 βαθμούς. Επίσης μπορούμε να βάλουμε ένα χαρτόνι ώστε το πρωί να μην χρειάζεται να ξεπαγώσουμε τον πάγο που θα βρούμε επάνω του και τον οποίο δια ροπάλου απαγορεύεται να λιώσουμε με ζεστό νερό γιατί το μονό που θα καταφέρουμε είναι να ραγίσουμε το τζάμι και να πληρώσουμε ένα τσουβάλι χρήματα για να το αντικαταστήσουμε. Ο πάγος μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα με μια σπάτουλα την οποία θα χρησιμοποιήσουμε ενώ έχουμε αναμμένο το μοτέρ και επιλεγμένη την θέση του αέρα. Καλό θα είναι αφού κάνουμε αυτά τα βήματα, να περιμένουμε να ζεσταθεί ο πάγος αργά, ενώ εμείς παράλληλα μπορούμε να καθαρίζουμε τον ουρανό του οχήματος από το χιόνι με μια σκούπα διότι σε περίπτωση που το αφήσουμε εκεί και φρενάρουμε απότομα, μπορεί να πέσει μέρος αυτό στον δρόμο και να γλιστρήσει το αυτοκίνητο.
Καλό θα ήταν λοιπόν τις κρύες νύχτες να μην τραβάμε το χειρόφρενο στο αυτοκίνητο γιατί αν έχουμε περάσει νωρίτερα μέσα από νερά, μπορεί οι ντίζες του χειρόφρενου να έχουν παγώσει και έτσι να μην μπορούν να φρενάρουν οι πίσω τροχοί. Επίσης αν είμαστε παρκαρισμένοι σε κατηφόρα, σκόπιμο θα ήταν να στρίβουμε και να κλειδώνουμε τους πίσω τροχούς με φορά προς το πεζοδρόμιο γιατί υπάρχει κίνδυνος το αυτοκίνητο να τσουλήσει ενώ είναι σταματημένο. Αν έχουμε πρόβλημα με τις πόρτες οι οποίες μπορεί να έχουν παγώσει και να μην ανοίγουν, ένα μίγμα οινοπνεύματος και νερού θα μας βγάλει από το αδιέξοδο.
Θα πρέπει να θυμόμαστε επίσης-και απευθύνομαι στους επίδοξους ραλίστες- ότι σε θερμοκρασίες 2 με 3 βαθμούς πάνω από το 0, υπάρχει ο κίνδυνος να συναντήσουμε σε πολλά σημεία όπου θα έχει πιάσει πάγο ο δρόμος ειδικά σε περιπτώσεις που βρισκόμαστε σε γέφυρες, υπερυψωμένους δρόμους, κόμβους αλλά και παραποτάμους. Επιπλέον, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στον πάγο και το χιόνι οι αποστάσεις που θα πρέπει να κρατάμε από τον μπροστινό μας αλλά και από το πίσω όχημα θα πρέπει να είναι τριπλάσιες του κανονικού. Οι απαλές κινήσεις στο γκάζι αλλά και στο φρένο είναι αυτονόητες διαφορετικά υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να προκληθεί ατύχημα.
Τέλος δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα αυτοκίνητο που κινείτε με 60χλμ. Χρειάζεται 41 μέτρα σε στεγνό δρόμο για να σταματήσει , σε βρεγμένο δρόμο 65 μέτρα και 161 σε δρόμο με πάγο. Από τα 161 μέτρα τα 17 είναι ο χρόνος αντίδρασης και τα 144 το ωφέλιμο φρενάρισμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...