powered by Agones.gr (Στοιχημα)
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Πρωταθλήτρια στα τροχαία η Χαλκιδική

Τέσσερις νομοί από τους συνολικά 16 της Βόρειας Ελλάδας βρίσκονται στη «μαύρη» λίστα των πιο επικίνδυνων, με βάση τα τροχαία ατυχήματα που έγιναν το 2009. Μάλιστα, πρώτη στη μακάβρια λίστα, που απαρτίζεται από 17 νομούς απ' όλη την Ελλάδα, είναι η Χαλκιδική, ενώ Καβάλα, Ξάνθη και Θεσσαλονίκη συμπληρώνουν τη... μαύρη τετράδα του Βορρά.

Πέντε νομοί της Βόρειας Ελλάδας κατατάσσονται στον πίνακα με τους νομούς που θεωρούνται μέτριας επικινδυνότητας, ενώ χαμηλής επικινδυνότητας χαρακτηρίζονται επτά.
Τα παραπάνω αποτελούν αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας που εκπονεί το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης για το χαρακτηρισμό της
επικινδυνότητας και την ταξινόμηση των νομών της Ελλάδας σύμφωνα με τα τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί.
Τα στοιχεία που μελετήθηκαν αφορούν τα θανατηφόρα τροχαία, τα ατυχήματα με σοβαρές αλλά και ελαφρές σωματικές βλάβες, τους νεκρούς από τροχαία, τους σοβαρά και τους ελαφρά τραυματίες.
«Πορτοκαλί» είναι οι νομοί Ροδόπης, Δράμας, Ημαθίας, Πιερίας και Κιλκίς, ενώ «πράσινοι» η Πέλλα, οι Σέρρες, η Κοζάνη, ο Εβρος, τα Γρεβενά, η Καστοριά και η Φλώρινα.
Μείωση
Οπως διαπιστώνουν οι ερευνητές (Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, καθηγητής, διευθυντής του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, Μιχάλης Νικολαράκης, διδάκτορας του Πολυτεχνείου Κρήτης, και Μιχάλης Δούμπος, επίκουρος καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης), το 2009, σε όλα τα ατυχήματα και τους παθόντες καταγράφηκε μείωση.
Στα θανατηφόρα ατυχήματα και στους νεκρούς καταγράφηκε μείωση κατά 7,1% και 6,2% αντίστοιχα (100 λιγότερα ατυχήματα και 96 λιγότεροι νεκροί) σε σχέση με το 2008.
«Για πρώτη φορά ο αριθμός των νεκρών βρίσκεται κάτω από τα 1.500 άτομα, πράγμα που έχει να συμβεί από το 1982. Στους σοβαρά τραυματίες παρατηρήθηκε μείωση κατά 11,6%, ενώ στους ελαφρά τραυματισθέντες η μείωση ήταν μόνο 2,7%, με τον αριθμό τους όμως να παραμένει μεγάλος και συγκεκριμένα 16.683 άτομα», σχολιάζουν οι ερευνητές.
Οι μειώσεις, όπως επισημαίνεται, δεν ήταν ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, αλλά υπήρχαν και νομοί όπου διαπιστώθηκαν σημαντικές αυξήσεις είτε των ατυχημάτων είτε των παθόντων.
Εγκαταλείφθηκε
Οπως υπογραμμίζουν οι ερευνητές, «σύμφωνα με το Β' εθνικό στρατηγικό σχέδιο «Καθ' οδόν 2006 - 2010», που εκπονήθηκε για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα, ο αριθμός των νεκρών για το 2009 θα έπρεπε να ήταν 1.120 άτομα, υπάρχει δηλαδή αρνητική απόκλιση κατά 343 άτομα. Το ίδιο συνέβη και το 2008, όπου η απόκλιση ήταν 337 άτομα.
Το σχέδιο αυτό δεν εφαρμόστηκε από τους φορείς της Πολιτείας. Ετσι, ο στόχος των 1.010 νεκρών για το 2010 έχει εγκαταλειφθεί και τώρα επιδιώκεται η μείωση κατά 100 άτομα κάθε έτος, ώστε να επιτευχθεί το επιδιωκόμενο, έστω με καθυστέρηση τεσσάρων ετών το 2014».
Οι ίδιοι επισημαίνουν, εξάλλου, ότι η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες της ΕΕ των 27 μελών που δεν έχει πετύχει σημαντικά αποτελέσματα και δεν έχει κάνει ουσιαστική προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών από τροχαία ατυχήματα.
Οι πιο επικίνδυνοι νομοί
Στην πρώτη θέση της λίστας με τους πιο επικίνδυνους νομούς βρίσκεται η Χαλκιδική, όπως και το 2005. Οι νεκροί ανήλθαν στους 33 έναντι 27 το 2008, οι σοβαρά τραυματίες στους 35 και οι ελαφρά στους 235. «Ο νομός χρειάζεται μέτρα άμεσης προτεραιότητας», επισημαίνεται στην έρευνα.
Ακολουθούν η Αττική, η Κόρινθος, η Φωκίδα, η Εύβοια, η Αργολίδα, η Βοιωτία, η Λευκάδα, ενώ στην 9η θέση βρίσκεται η Καβάλα, στη 12η η Ξάνθη και στη 14η η Θεσσαλονίκη.
Η μεθοδολογία της έρευνας βασίζεται στην πολυκριτήρια ανάλυση. Δημιουργούνται 18 κριτήρια εκτίμησης με βάση τα οποία ταξινομούνται οι νομοί σε τρεις κατηγορίες: υψηλής, μέτριας και χαμηλής επικινδυνότητας.

ΤΗΣ ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

http://www.agelioforos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...