Το τέλος των Βlockbuster» θα ήταν μια ταινία που αυτή η γιγαντιαία αλυσίδα καταστημάτων ενοικίασης DVD δεν θα ήθελε ποτέ να περιλάβει στον κατάλογό της. Όμως φαίνεται πως θα βρίσκεται προσεχώς στις οθόνες μας. Αρχίζοντας από το Ντάλας του Τέξας, η εν λόγω αλυσίδα άνοιξε μέσα σ΄ ένα τέταρτο του αιώνα περισσότερα από 6.500 καταστήματα σε όλο τον κόσμο.
Τέσσερις χιλιάδες καταστήματα στις ΗΠΑ, αρκετές εκατοντάδες στην Ιταλία, όμως η αλυσίδα βιντεοκλάμπ Βlockbuster πηγαίνει τώρα τόσο άσχημα ώστε αποφάσισε να ζητήσει την προστασία της αμερικανικής νομοθεσίας περί πτωχεύσεων. Το όνομα που είχε κάνει το Χόλιγουντ να τρέμει αδειάζοντας τις κινηματογραφικές αίθουσες και γεμίζοντας τα… λίβινγκ ρουμ των σπιτιών, έχει πλέον συγκεντρώσει χρέη ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων και κινδυνεύει να πέσει κι αυτή θύμα του ίδιου όπλου με το οποίο είχε μαχαιρώσει τα μεγάλα στούντιο του σινεμά. Η εξέλιξη συμφωνεί μ΄ εκείνη τη θεωρία περί νέων προϊόντων, με την οποία οι οικονομολόγοι εξηγούν τον θρίαμβο του νέου εις βάρος του παλιού όσον αφορά τα τεχνολογικά προϊόντα: ο κινηματογράφος σκοτώθηκε από το DVD, τα DVD σκοτώνονται από το Ίντερνετ.
Ο θρίαμβος. Οι ειδικοί συμφωνούν: τα καταστήματα Βlockbuster, τα οποία είχαν ήδη πληγεί από την καλωδιακή τηλεόραση, στραγγαλίστηκαν από το Ίντερνετ. Και μάλιστα δύο φορές. Κατ΄ αρχάς το Διαδίκτυο σήμανε τον θρίαμβο της ΝetFlix, του ομίλου που αναπτύχθηκε στο Ίντερνετ και επέτρεπε στον συνδρομητή (με πρώτη τιμή συνδρομής κάτω από τα 10 δολάρια) να παραγγέλνει μέσω του Διαδικτύου την ταινία και αυτή να φτάνει κατ΄ ευθείαν στο σπίτι του. Ο όμιλος ΝetFlix καταγράφει σήμερα άνοδο 20%, όση πτώση καταγράφουν τα Βlockbuster.
Περισσότερα στο Μπανανία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου