Πέρασαν τριάντα χρόνια από τη μέρα που μια κίτρινη, στρογγυλή κουκκίδα είδε για πρώτη φορά το φως των video games της Ιαπωνίας. Ο Pac-Man έκανε την πρώτη του εμφάνιση στις 22 Μαΐου 1980 και συνεχίζει ακάθεκτος, μέχρι και σήμερα να τρώει κερασάκια άλλα φρούτα και φαντάσματα.
Η κυκλοφορία του παιχνιδιού αποτέλεσε μια μικρή επανάσταση στο χώρο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Mέχρι τότε κυριαρχούσαν τα "διαστημικά" παιχνίδια, όπως το Space invaders. Ο Pac-Man προσέλκυσε ένα νέο κοινό -γυναίκες και ολόκληρες οικογένειες- που δεν είχε καμία όρεξη να πυροβολεί ψηφιακούς εχθρούς και δεν συγκινούταν από σενάρια πολέμου και εισβολής εξωγήινων. Σημαντική και η συνεισφορά του μάρκετινγκ και ειδικά του καλλιτέχνη που σχεδίασε την καμπίνα του παιχνιδιού και "μεταμόρφωσε" μια μεγάλη κίτρινη κουκίδα σε χαριτωμένη φιγούρα βγαλμένη από τα καρτούν.
Ο Pac-Man έγινε κοινωνικό φαινόμενο και ανεξίτηλο ορόσημο της δεκαετίας του 1980. Εμφανίστηκε σε περισσότερα από τριάντα επίσημα παιχνίδια και εκατοντάδες "μαϊμούδες", έγινε καρτούν, ακόμη και επιτραπέζιο παιχνίδι και μπήκε στο... μουσείο. Μαζί με το Pong, τον "παππού" όλων των βιντεογκέιμς και το Dragon's Lair είναι τα μοναδικά ηλεκτρονικά παιχνίδια που έχουν εξασφαλίσει θέση στις προθήκες του Σμιθσόνιαν.
Για να γιορτάσει την τριακοστή επέτειο του Pac-Man, το Google αντικατέστησε το λογότυπο στην κεντρική σελίδα του με μια απολύτως λειτουργική (και διασκεδαστική) έκδοση του παιχνιδιού. Και ένα μικρό "μυστικό": Αν πατήσετε δύο φορές το κουμπί που γράφει "Insert Coin" (έχει αντικαταστήσει το κουμπί "I feel lucky"), τότε μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι παρέα με ένα φίλο σας, ο οποίος θα ελέγχει της Ms. Pac-Man. Ο πρώτος παίχτης παίζει με τα βελάκια, ο δεύτερος με τα πλήκτρα (W,A,S,D).
e-club
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου