powered by Agones.gr (Στοιχημα)
Powered By Blogger
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Σχέδιο 10ετίας για τη Θεσσαλονίκη

Με καθυστέρηση οκτώ και πλέον μηνών μπαίνει επιτέλους και η Θεσσαλονίκη στην κυβερνητική ατζέντα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Θ» τις προηγούμενες ημέρες άρχισαν συνεννοήσεις και διαβουλεύσεις μεταξύ κυβερνητικών στελεχών από τα τέσσερα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Οικονομίας, Υποδομών και Περιβάλλοντος με σκοπό την εκπόνηση ενός σχεδίου για την περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.



Του Νίκου Ηλιάδη


Στόχος είναι το σχέδιο αυτό, το οποίο θα περιλαμβάνει περί τις 20 δράσεις, να παρουσιαστεί ολοκληρωμένο γύρω στα τέλη Σεπτεμβρίου, στο ενδιάμεσο μεταξύ της ΔΕΘ και των αυτοδιοικητικών εκλογών. Μεμονωμένα σημεία του ωστόσο θα παρουσιαστούν νωρίτερα, καθώς αφορούν είτε έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη είτε δράσεις που θα έπρεπε ήδη να έχουν δρομολογηθεί, αλλά έχουν καθυστερήσει αδικαιολόγητα. Η αρχή της τμηματικής επεξεργασίας και παρουσίασης του σχεδίου θα γίνει την προσεχή Δευτέρα με την επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη του υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα. Θα ακολουθήσουν μέσα στον Ιούλιο επισκέψεις των υπουργών Οικονομίας Λούκας Κατσέλη και Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη. Ενδιαμέσως θα συνεδριάσει η Επιτροπή Μεγάλων Έργων έχοντας στην ατζέντα και θέματα Θεσσαλονίκης.
Δράσεις που αφορούν τη Θεσσαλονίκη σχεδιάζονται και από άλλα υπουργεία, όπως για παράδειγμα το Παιδείας. Η Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία βρίσκεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη, θα επανέλθει τις προσεχείς ημέρες, προκειμένου να δρομολογήσει λύσεις για το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, το οποίο εδρεύει στην πόλη, αλλά και για σειρά φορέων που ασχολούνται με την καινοτομία.

Σχέδιο δεκαετίας

Στην κυβέρνηση φαίνεται να συνειδητοποιούν ότι η περίοδος χάριτος των Θεσσαλονικέων έχει εξαντληθεί. Γι’ αυτό από την περασμένη εβδομάδα άρχισαν οι διαβουλεύσεις μεταξύ κυβερνητικών στελεχών διαφόρων συναρμόδιων υπουργείων. «Στόχος μας είναι το σχέδιο στο οποίο θα καταλήξουμε να είναι ρεαλιστικό με απόλυτα εξασφαλισμένους πόρους, ώστε ό,τι πούμε αυτή τη φορά να γίνει», σημειώνει κυβερνητική πηγή. Το σχέδιο θα αφορά ολόκληρη την περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και θα έχει ορίζοντα πλήρους υλοποίησης τη δεκαετία. Θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, ενώ αρκετές δράσεις, κυρίως έργα υποδομής, θα γίνουν με άντληση ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω συμβάσεων παραχώρησης.
Στις κυβερνητικές προθέσεις παραμένει η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την αναπτυξιακή ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, όπως είχε δεσμευτεί σχετικώς ο Γιώργος Παπανδρέου τον περασμένο Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ. «Για τη διενέργεια του διαγωνισμού θα απαιτηθεί περίπου ενάμισης χρόνος. Η Θεσσαλονίκη δεν έχει την πολυτέλεια νέων καθυστερήσεων, γι’ αυτό εμείς θα προχωρήσουμε τις πλέον επείγουσες δράσεις και εν συνεχεία θα προσαρμόσουμε το δικό μας σχέδιο στις προτάσεις που θα προκύψουν από το διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος θα γίνει κανονικά», εξηγεί κυβερνητικό στέλεχος.

Επισκέψεις υπουργών

Την επόμενη Δευτέρα θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο κ. Ρέππας, καθώς σημαντικό τμήμα του σχεδίου αφορά έργα της δικής του αρμοδιότητας. Για την προετοιμασία της επίσκεψης έχει γίνει ήδη μία σύσκεψη την περασμένη εβδομάδα στην πόλη υπό τον υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη και θα γίνουν και άλλες, στην Αθήνα αυτή τη φορά, τις προσεχείς ημέρες.
Θα ακολουθήσει λίγες ημέρες αργότερα η επίσκεψη της κυρίας Μπιρμπίλη, η οποία θα ασχοληθεί με το μεγάλο κομμάτι των αναπλάσεων. Το υπουργείο Περιβάλλοντος σύμφωνα με πληροφορίες διαθέτει αναξιοποίητα κονδύλια για αναπλάσεις ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ, αλλά για την απορρόφησή τους απαιτούνται ώριμες τεκμηριωμένες μελέτες.
Στις 8 Ιουλίου προγραμματίζει επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη η κυρία Κατσέλη. Η υπουργός Οικονομίας εμφανίζεται έτοιμη να προβεί σε ανακοινώσεις αναφορικά με τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές η υπουργός πρόκειται να ανακοινώσει την οριστική απόφαση για τη μετεγκατάσταση της Έκθεσης στο χώρο του οικοπέδου που βρίσκεται δίπλα στο ΤΕΙ Σίνδου. Έως το Σεπτέμβριο ενδέχεται να υπογραφεί και το σχετικό μνημόνιο μεταξύ ΔΕΘ, δήμου Εχεδώρου και διοίκησης του ΤΕΙ. Παράλληλα σχεδιάζεται να ανακοινωθεί η κατασκευή ενός σύγχρονου συνεδριακού κέντρου στην ανατολική Θεσσαλονίκη, σε έκταση του δήμου Μίκρας.

Τι θα περιλαμβάνει

Σύμφωνα με πληροφορίες το σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία θα περιλαμβάνει τα μεγάλα έργα υποδομής, θα επιλύει σημαντικά ζητήματα χωροθέτησης, ενώ θα δίνει προτεραιότητα και στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής με έμφαση στον τομέα της καινοτομίας. Οι σημαντικότερες δράσεις του θα είναι:
- Η ολοκλήρωση του δικτύου μετρό με την κατασκευή της βασικής γραμμής ώς το 2014 και των επεκτάσεων ανατολικά προς Καλαμαριά και σύνδεση με αεροδρόμιο και δυτικά προς Σταυρούπολη και Σίνδο.
- Η ολοκλήρωση του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, το οποίο θα συνδέει τις πρωτεύουσες των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας με ορίζοντα υλοποίησης την πενταετία.
- Η λειτουργία πλήρους δικτύου προαστιακού στην Κεντρική Μακεδονία μέσω άντλησης ιδιωτικών κεφαλαίων.
- Η κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής, αρχής γενομένης από τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος Τιτάν-Κωνσταντινοπολίτικα ώς το τέλος του 2010.
- Η ανάπλαση περιοχών του ιστορικού κέντρου με έμφαση σε συγκεκριμένα υποσύνολα (π.χ. παραδοσιακές αγορές).
- Η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στο χώρο της Σίνδου.
- Η ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ και του γειτονικού Γ’ Σώματος Στρατού.
- Οι εκτεταμένες αναπλάσεις σε διάφορες περιοχές, όπως το παραλιακό μέτωπο Καλαμαριάς, η περιφερειακή τάφρος, οι Λαχανόκηποι κ.ά.
- Η παραχώρηση των στρατοπέδων στις τοπικές κοινωνίες.
- Η ολοκλήρωση του εξωτερικού περιμετρικού δακτυλίου παράκαμψης της Θεσσαλονίκης. Πέραν της εξωτερικής περιφερειακής απαιτείται και παράκαμψη διά του θαλάσσιου μετώπου. Η λύση της υποθαλάσσιας φαίνεται να εγκαταλείπεται και στη θέση της θα εξεταστεί η δυνατότητα ζεύξης του Θερμαϊκού με την κατασκευή γέφυρας μήκους περίπου 7,5 χιλιομέτρων, η οποία θα συνδέει το Καλοχώρι με το Αγγελοχώρι. Το έργο κοστολογείται περίπου στα 800 εκατ. ευρώ και, εφόσον προκριθεί, θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης.
- Η αναζήτηση εταίρων για ΕΥΑΘ, ΟΛΘ και Helexpo, καθώς και η άμεση έναρξη της ουσιαστικής λειτουργίας της Ζώνης Καινοτομίας.
Μετά την παρουσίασή του το σχέδιο θα τεθεί προς διαβούλευση στους θεσμικούς φορείς της περιοχής, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή συναίνεση.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...