powered by Agones.gr (Στοιχημα)
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Χαλκιδική: Οδικό δίκτυο αφημένο στη φθορά του χρόνου

ΤΗΣ ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής όχι μόνον είναι απαρχαιωμένο και επικίνδυνο, αλλά αδυνατεί να σηκώσει μεγάλο όγκο οχημάτων. Ετσι, κάθε φορά που έχουμε μαζική έξοδο προς τη Χαλκιδική ή είσοδο προς τη Θεσσαλονίκη, σχηματίζονται τεράστιες ουρές αυτοκινήτων τα οποία κινούνται με ταχύτητα χελώνας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη Κυριακή για να φτάσει κάποιος από τη Φούρκα στις παρυφές της Θεσσαλονίκης χρειαζόταν τρεις ώρες και 45 λεπτά! Από αυτές, περίπου 2,5 ώρες «δαπανήθηκαν» από τη Φούρκα μέχρι την άκρη του πρώτου «ποδιού», το σημείο, δηλαδή, όπου υπάρχει η διασταύρωση προς Σιθωνία και προς Μουδανιά. Κι αυτή η ταλαιπωρία σημειώθηκε παρόλο που στο δρόμο ούτε έργα γίνονται αλλά ούτε και κάποιο τροχαίο ατύχημα είχε συμβεί. Μοναδική αιτία η στενότητα του δρόμου και ο μεγάλος όγκος των οχημάτων...
Λίγο καλύτερη ήταν η κατάσταση από εκεί και μετά, προς τη Θεσσαλονίκη, όπου πλέον τα αυτοκίνητα κινούνταν με 20 και 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ σε κάποια σημεία του δρόμου η ταχύτητά τους έφτανε ακόμη και τα 50 χιλιόμετρα την ώρα.
Η είσοδος και έξοδος του προηγούμενου Σαββατοκύριακου στη Χαλκιδική χαρακτηρίστηκε πρωτοφανής για μήνα Ιούνιο και μάλιστα ήταν η μεγαλύτερη των τελευταίων 15 ετών. Η Τροχαία ήταν στους δρόμους, όμως εκ των πραγμάτων δεν μπορούσε να κάνει και πολλά πράγματα. Φτάνει να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη και στις 2.30 το μεσημέρι της Κυριακής υπήρχε ροή αυτοκινήτων προς τη Χαλκιδική, ενώ ο περισσότερος κόσμος επέλεξε να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη μεταξύ 6 το απόγευμα με 11 το βράδυ, οπότε έγινε το αδιαχώρητο.
Στα «πόδια»
Το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής, ενός από τους πλέον τουριστικούς νομούς της Ελλάδας, είναι εγκαταλειμμένο στη μοίρα του, με τα επικίνδυνα σημεία - καρμανιόλα να παραμένουν... σταθερή αξία στο πέρασμα του χρόνου.
Ακόμη και η εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, παρότι είναι ένας σχετικά νέος δρόμος, όχι μόνο δεν «αντέχει» την αυξημένη κίνηση του καλοκαιριού, αλλά δε διαθέτει ούτε καν λωρίδα έκτακτων αναγκών.
Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη μετά τα Μουδανιά, όπου επικρατεί... χάος. Κι αυτό καθώς όλο το επαρχιακό δίκτυο της Χαλκιδικής, τόσο στο πρώτο όσο και στο δεύτερο «πόδι», είναι στενό και παμπάλαιο. Και δεν είναι μόνον οι στενοί δρόμοι, αλλά και η ποιότητα του οδοστρώματος, που όχι μόνο δεν είναι αντιολισθηρό, αλλά αντίθετα είναι γεμάτο λακκούβες. Οι απότομες, συνεχείς στροφές αποτελούν άλλη μία… πονεμένη ιστορία μαζί με τις ανάποδες κλίσεις, ενώ την κατάσταση έρχεται να επιδεινώσει η ελλιπής σήμανση και ο ανύπαρκτος, σε πολλές περιπτώσεις, φωτισμός.
Ο συνδυασμός όμως αυτών των παραγόντων έχει συχνά θανατηφόρα αποτελέσματα, όταν οι οδηγοί είναι άπειροι, όταν διασπάται η προσοχή τους και, βέβαια, όταν πιάνουν το τιμόνι μετά την κατανάλωση αλκοόλ. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Χαλκιδική κατέχει μία από τις υψηλότερες θέσεις στον πίνακα με τους νομούς όπου καταγράφονται τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα.

Τα σημεία – καρμανιόλα

Τα σημεία – καρμανιόλα της Χαλκιδικής είναι περί τα 25, όπως τα κατέγραψε ο πολιτικός μηχανικός – συγκοινωνιολόγος Σάκης Τσιούτρας. Εξάλλου, και άνδρες της Τροχαίας Χαλκιδικής επισημαίνουν ότι όλο το οδικό δίκτυο του νομού είναι επικίνδυνο και απαιτείται η διαρκής προσοχή και εγρήγορση των οδηγών.
1) Καρδία: μεγάλη κλίση του δρόμου στην κατηφόρα. 2) Σωζόπολη – Νέα Μουδανιά: δεν υπάρχει λωρίδα έκτακτης ανάγκης και σε ενδεχόμενη στάση ΙΧ οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση γίνονται μία. Προσοχή για καραμπόλα, ειδικά τα βράδια της Κυριακής, όταν υπάρχει μαζική επιστροφή. 3) «Λαιμός» Ποτίδαιας: στην περιοχή πριν από τη γέφυρα υπάρχει αυξημένη κίνηση πεζών, ενώ γίνονται πολλές αριστερές στροφές οχημάτων πάνω στην εθνική οδό, προκειμένου ο κόσμος να πάει στην παραλία. 4) Νέα Φώκαια – Αφυτος: πολλές και επικίνδυνες στροφές με ακατάλληλες κλίσεις, ελλιπής ορατότητα, μεγάλη κίνηση. 5) Καλλιθέα: μεγάλος κίνδυνος τις βραδινές ώρες γύρω από τα νυκτερινά κέντρα. Πολλή κίνηση, οδηγοί που έχουν καταναλώσει αλκοόλ, πεζοί κυκλοφορούν στο δρόμο. 6) Καλλιθέα έπειτα από τα μεγάλα ξενοδοχεία: πολλές κλειστές και επικίνδυνες στροφές. 7) Πολύχρονο, Χανιώτη, Πευκοχώρι: Πολύ μεγάλη κυκλοφοριακή φόρτιση, όχι μόνο από ΙΧ, αλλά και από δίκυκλα και πεζούς. 8) Παλιούρι: πολλές κλειστές και επικίνδυνες στροφές. 9) Νέα Σκιώνη: στη διασταύρωση δεν υπάρχει σηματοδότης, ενώ η κίνηση είναι αυξημένη. 10) Φούρκα: στη διασταύρωση, παρά την ύπαρξη σηματοδότη, η κίνηση είναι πολύ αυξημένη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται τη νύχτα. 11) Σίβηρη: τις μέρες που έχει παράσταση στο αμφιθέατρο, επικρατεί... πανικός από αυτοκίνητα. 12) Θέρμη – Ραιδεστός – Βασιλικά - Αγία Αναστασία - Γαλάτιστα: πολύ επικίνδυνο κομμάτι. Ο δρόμος είναι πολύ στενός, προδιαγραφών δεκαετίας του '50. 13) Γαλάτιστα – Πολύγυρος: πολλές ανοιχτές στροφές. 14) Πολύγυρος – Νικήτη: μεγάλη κατωφέρεια. Πολλοί κάνουν ακόμη και τριπλές προσπεράσεις, όμως στο δρόμο κυκλοφορούν τρακτέρ και οι προσπεράσεις μπορεί να αποβούν μοιραίες. 15) Διασταύρωση για Ψακούδια: στην επιστροφή προς Θεσσαλονίκη, αυτοί που βγαίνουν από τα Ψακούδια βρίσκονται στο αριστερό χέρι, οπότε απαιτείται πολύ μεγάλη προσοχή. 16) Γερακινή: πολύ επικίνδυνες στροφές. 17) Βατοπέδι: πριν και μετά το Βατοπέδι, υπάρχουν ευθείες, οι οποίες, όμως, λόγω της στενότητας του δρόμου είναι και αυτές επικίνδυνες. 18) Μεταμόρφωση: πολλές στροφές με ακατάλληλες και επικίνδυνες κλίσεις, δρόμος χωρίς ορατότητα. 19) Νικήτη: πρόκειται για το τελευταίο σημείο πριν «χωριστεί» στα δύο το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής. Πάνω στον κεντρικό δρόμο υπάρχουν σούπερ μάρκετ και πολλοί είναι αυτοί που σταματούν για τα τελευταία ψώνια πριν μπουν στην τελική ευθεία για τον προορισμό τους. 20) Νικήτη – Μαρμαράς: οι ευθείες εναλλάσσονται με στροφές, πάνω στις οποίες υπάρχουν σταθμευμένα αυτοκίνητα, καθώς ο κόσμος κατεβαίνει στις παραλίες. 21) Μαρμαράς: επικίνδυνες διασταυρώσεις με πολύ αυξημένη κίνηση. 22) Πόρτο Κουφό: συνεχείς στροφές σε ένα στενό δρόμο. 23) Καλαμίτσι, Συκιά, Σάρτη, Βουρβουρού: σε όλο το δρόμο, που είναι στενός, συναντάμε κατασκηνωτές, αλλά και ζώα. Υπάρχουν πολλές είσοδοι και έξοδοι κάμπινγκ με διαρκή κίνηση. 24) Διασταύρωση Σάρτης: διαρκής κίνηση. Το βράδυ πηγαινοέρχεται κόσμος στα κέντρα διασκέδασης. 25) Ορμος Παναγιάς και Πυργαδίκια: δύο πολύ επικίνδυνες διασταυρώσεις.

AΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...