powered by Agones.gr (Στοιχημα)
Powered By Blogger
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Στης απόδειξης την πόρτα όσο θέλεις βρόντα

Βγάζουν από 1.000 έως 3.000 ευρώ το μήνα «μαύρα». Δεν δίνουν λογαριασμό σε κανέναν, δηλαδή αποδείξεις, είτε γιατί δεν έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος είτε γιατί η δευτερεύουσα ενασχόλησή τους απλώς απαγορεύεται από το νόμο επειδή είναι μισθωτοί του Δημοσίου.

Στο γιατρό ή το δικηγόρο μπορούμε να ζητήσουμε επιτακτικά απόδειξη. Αντε και με το ζόρι στον τεχνίτη.... Είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας και πολλούς από αυτούς τους έχουμε βάλει σπίτι μας με το αζημίωτο και φυσικά χωρίς απόδειξη για τις υπηρεσίες τους. Είναι Ελληνες ή ξένοι που θα
συνεχίσουν να αμείβονται με μαύρα, όποιο νομοσχέδιο και αν ψηφιστεί, όσες προσπάθειες κι αν γίνουν για να παταχθεί το φαινόμενο. Είναι τα μαύρα λεφτά της καθημερινότητάς μας...
Οι μικρομεσαίες οικογένειες ξοδεύουν τουλάχιστον 360 ευρώ το μήνα μόνο για να μάθει το παιδί τους μια ξένη γλώσσα. Τα ανώτερα στρώματα δίνουν τουλάχιστον 1.000 ευρώ το μήνα σε γυναίκες που φροντίζουν παιδιά και καθαρίζουν σπίτια, φιλόλογους και μαθηματικούς, αποκλειστικές νοσοκόμες ή κομμώτριες, που για διάφορους λόγους -οικονομικούς, αφού παίρνουν λιγότερα από ένα οργανωμένο κομμωτήριο ή υγείας- καλούνται σε σπίτια.
Στο γιατρό ή το δικηγόρο μπορούμε να ζητήσουμε επιτακτικά απόδειξη. Αντε και με το ζόρι στον τεχνίτη. Πώς όμως θα κόψει απόδειξη ο καθηγητής του Δημοσίου που απαγορεύεται να κάνει ιδιαίτερα ή ο αλλοδαπός που βρίσκεται παράνομα στη χώρα και δουλεύει μεροκάματο; Ανθρωποι που βγάζουν ακόμα και χιλιάδες μαύρα ευρώ και που όπως λένε θα συνεχίσουν να το κάνουν υπό οποιοδήποτε φορολογικό καθεστώς, μιλούν στην «Ε» για τα μαύρα, κατάμαυρα έσοδά τους.

Αντζυ Σ., καθηγήτρια Ιταλικών (25 έως 50 ευρώ την ώρα)
«Είμαι Ιταλίδα και ζω εδώ 20 χρόνια, αλλά ακόμα δεν μου 'χουν δώσει επάρκεια για να διδάσκω. Ετσι, κάνω ιδιαίτερα έξι μέρες την εβδομάδα. Πληρώνομαι ανάλογα με την περιοχή που θα πάω και με το επίπεδο του μαθητή. Στην Ηλιούπολη, σ' έναν αρχάριο, θα πάρω 25 ευρώ, ενώ σε έναν ενήλικο στη Γλυφάδα, παίρνω 50. Ούτε έχω απόδειξη να τους δώσω, γιατί δεν δικαιούμαι να έχω, ούτε μου ζητάει κανείς».

Παναγιώτης Λ., μαθηματικός (30 έως 40 ευρώ την ώρα)
«Ανάλογα την τάξη, χρεώνω και την ώρα. Κάνω 16 ώρες ιδιαίτερα την εβδομάδα (σ.σ. 500 ευρώ "μαύρα"). Χωρίς αυτά τα λεφτά και με μισθό 1.450 ευρώ θα ήμουνα ζητιάνος κι εγώ και η γυναίκα μου. Υπάρχουν καθηγητές ιδιωτικών σχολείων που προετοιμάζουν τα παιδιά για International Bacalaureat και παίρνουν 80-100 ευρώ την ώρα επειδή το παίζουν ειδήμονες. Τι απόδειξη να δώσω; Αφού ούτως ή άλλως απαγορεύεται να κάνω ιδιαίτερα... «Οσο για το αν θα ζητά αποδείξεις υπό την ιδιότητα του μισθωτού για να καλύψει το αφορολόγητο απαντά: «Ανάλογα με το πόσο φίλος μου είναι και αν μου κάνει καλή τιμή δεν πρόκειται να ζητήσω».

Τέλης Κ., κηπουρός (80 έως 110 ευρώ το μήνα κάθε κήπος)
«Δουλεύω στην επαρχία με εξοχικά των οποίων οι ιδιοκτήτες θέλουν να συντηρούνται οι κήποι. Εκτός από αυτά που παίρνω κάθε μήνα και για τα οποία ενδεχομένως, αν μου ζητήσουν, μπορεί να τους δώσω απόδειξη, κάνω και έκτακτες εργασίες, όπως να εγκαταστήσω καινούργιο ποτιστικό, να βάλω καινούργια δέντρα κ.λπ. Για τέτοιες δουλειές παίρνω και έναν βοηθό και του κόβω μεροκάματο. Γι' αυτά δεν δίνω απόδειξη».

Κατερίνα Β., κομμώτρια (15 ευρώ το χτένισμα, άλλα τόσα το κούρεμα)
«Ολη μέρα τρέχω με το βαλιτσάκι μου στα σπίτια. Εχει πάρα πολλή δουλειά γιατί το κόστος είναι μικρό. Στα κομμωτήρια πληρώνεις στην καλύτερη περίπτωση 30 ευρώ κι εγώ ζητάω τα μισά. Ακόμα και μια μικρομεσαία οικογένεια θα μου αφήσει λεφτά, αφού με 45 ευρώ μπορεί να χτενιστεί η μαμά και να κουρευτεί ο μπαμπάς και το παιδί. Απόδειξη; Εδώ γελάμε... Αν θέλουν απόδειξη να πάνε στο κομμωτήριο».

Βασίλης Π., υδραυλικός (50 ευρώ η απλή επίσκεψη)
«Οταν με φωνάζουν να τους κάνω μεγάλη δουλειά, τους δίνω πάντα απόδειξη για τα υλικά. Για τα μεροκάματα του συνεργείου μου και τη δική μου αμοιβή δεν κόβω και ούτε θα το κάνω. Εκτός αν θέλει ο σπιτονοικοκύρης να του ανεβάσω την τιμή 20% για να πάρει αυτός φοροαπαλλαγή κι εγώ να πληρώσω αυτά που θα μου ζητήσει η Εφορία».

Πάτι Κ., αποκλειστική νοσοκόμα σε σπίτια (40 ευρώ το βράδυ και 10 ευρώ η ένεση)

«Ηρθα από τη Γεωργία πριν από 10 χρόνια. Δεν είμαι παράνομη, έχω αυτό το μπλε χαρτί το προσωρινό. Εχω σπουδάσει οδοντίατρος, αλλά αυτή η δουλειά έχει πιο πολλά λεφτά και χωρίς Εφορία. Πηγαίνω σε παππούδες και γιαγιάδες τα βράδια να τους προσέχω και την ημέρα πάω να δώσω ειδικά φάρμακα ή να κάνω ενέσεις όπου με φωνάξουν. Οσες δίνουν απόδειξη παίρνουν 60 και 80».
Της ΛΙΑΝΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

http://www.enet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...