Οι αθλητικές εκπομπές και η βιομηχανία του πορνό είναι η εμπροσθοφυλακή στην ανάπτυξη της νέας γενιάς τηλεοράσεων που θα βασίζεται στο 3D. Η νέα εποχή ωστόσο φαίνεται ότι δεν θα έρθει μέσα στο 2010 δεδομένου του υψηλότερου κόστους παραγωγής και χρήσης της τεχνολογίας που απαιτείται για τη δημιουργία προγραμμάτων σε τρεις διαστάσεις. Ενώ, προς το παρόν τουλάχιστον, οι τηλεθεατές θα πρέπει να φορούν ειδικά γυαλιά προκειμένου να απολαύσουν τα πλεονεκτήματα της τρίτης διάστασης.
«Το 3D είναι κάτι που μπορεί να πάει στραβά πολύ εύκολα, ενώ και η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι περίπλοκη», σχολίασε ο Γκάρι Ντόναν, αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης της Technicolor France, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου στις Κάννες, όπου πραγματοποιείται η έκθεση MIPTV.
Στη Βρετανία, το δρόμο ανοίγει ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης, το BSkyB, ιδιοκτησίας της News Corporation του Αυστραλού μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης, Ρούπερτ Μέρντοχ. Το BSkyB μετέδωσε σε ειδικές εκδηλώσεις τον ποδοσφαιρικό αγώνα Manchester United – Chelsea, σε επιλεγμένες τοποθεσίες, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα προσφέρει το νέο κανάλι Sky 3D, που θα προβάλει ταινίες, αθλητικές και ενημερωτικές εκπομπές, μάλιστα χωρίς επιπλέον χρέωση για τους συνδρομητές του BSkyB.
«Κάποιου είδους εκπομπές, όπως η παρακολούθηση μπαλέτου είναι εκπληκτικά όμορφες σε 3D, δίνοντας την αίσθηση ότι όντως είσαι εκεί», σχολίασε Μπράιαν Λενζ, διευθυντής προϊοντικού σχεδιασμού και ανάπτυξης του βρετανικού καναλιού. «Το 3D είναι συναίσθημα, σε καθηλώνει», συμπλήρωσε ο Γκισλέν Λε Ρουν, στέλεχος της γαλλικής Orange Group, που βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης περιεχομένου σε τρεις διαστάσεις για το νέο της κανάλι που θα κάνει πρεμιέρα με τη μετάδοση του Ρολάν Γκαρός τον ερχόμενο Μάιο.
Από τις εξελίξεις αυτές δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει η Ασία. Ο Γέο Τσουν Τσένγκ, της Media Development Agency στη Σιγκαπούρη, που είναι πολύ ενεργή στην ανάπτυξη του 3D, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα εγκαινιάσει μια νέα δοκιμαστική δωρεάν 3D τηλεοπτική πλατφόρμα, για καλωδιακά και δορυφορικά κανάλια.
Ωστόσο, προκειμένου να μπορούν να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας, οι καταναλωτές θα πρέπει να διαθέτουν 3D τηλεοράσεις που σταδιακά εισέρχονται στην αγορά, καθώς οι τηλεοράσεις υψηλής ευκρίνειας ξεκινούν να βρίσκουν απήχηση σε κάποιες χώρες. Στη Βρετανία για παράδειγμα, μόλις 2,5 εκατομμύρια νοικοκυριά σε σύνολο δέκα εκατομμυρίων διαθέτουν τηλεόρασης υψηλής ευκρίνειας. «Οι καταναλωτές έχουν μόλις ξεκινήσει να αγοράζουν τηλεοράσεις High Definition, που σημαίνει ότι θα είναι αρκετά διστακτικοί να τις αντικαταστήσουν για να αγοράσουν μια 3D συσκευή», επεσήμανε ο Τόμας Χοενάκερ, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής Telecast Media Group.
Αρνητικό ρόλο μπορεί να παίξει ακόμη η ανάγκη για τρισδιάστατα γυαλιά, αφού τα τελευταία μοντέλα τέτοιων γυαλιών μπορεί να φτάσουν μέχρι και 150 ευρώ το ζευγάρι.
Πάντως, το γεγονός αυτό δεν φάνηκε να πτόησε τον μεγάλο αριθμό στελεχών τηλεοπτικών εταιρειών που επισκέφθηκαν τον χώρο ενήλικης διασκέδασης της έκθεσης MIPTV, για να δουν μια επίδειξη 3D της εταιρείας παραγωγής ταινιών για ενήλικες, Marc Dorcel.
«Δίνει απόλυτα την αίσθηση των τριών διαστάσεων και του βάθους», δήλωσε ο Γκρέγκορι Ντορσέλ, προσθέτοντας ότι μέχρι το τέλος του Ιουνίου, η γαλλική εταιρεία θα έχει διαθέσιμα 100 προγράμματα σε τρεις διαστάσεις. Ταυτόχρονα, το δίκτυο καναλιών του Playboy TV, του οποίου η πλειοψηφία της συνδρομητικής του βάσης εντάσσεται στην ψυχαγωγία για ενηλίκους, σχεδιάζει να ξεκινήσει τη λειτουργία καναλιού 3D μέχρι το τέλος του χρόνου, όπως αποκάλυψε στέλεχος της εταιρείας.
http://www.kathimerini.gr/ με πληροφορίες από Γαλλικό Πρακτορείο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου