powered by Agones.gr (Στοιχημα)
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Η δουλειά σε βάρδιες «χαλάει» τον ύπνο

Στις μέρες μας, αναρίθμητοι άνθρωποι θυσιάζουν τον ύπνο τους για να δουλέψουν βράδυ ή να κάνουν δύο δουλειές. Μελέτες όμως δείχνουν ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε αϋπνία, κατάθλιψη, καρδιαγγειακά προβλήματα, καρκίνο και αυξημένο κίνδυνο ατυχήματος.

«Τα τελευταία χρόνια πολλοί δουλεύουν ολοένα περισσότερο κάνοντας υπερωρίες ή πιάνοντας δεύτερη δουλειά, για να τα βγάλουν πέρα», λέει ο δρ Ράμαν Μαλχότρα, επίκουρος καθηγητής Νευρολογίας και διευθυντής στο Κέντρο Διαταραχών Ύπνου του Πανεπιστημίου του Σαιντ Λούις.
«Για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα ύπνου λόγω της δουλειάς τους, το να αλλάξουν δουλειά δεν είναι καθόλου εύκολο. Πρέπει συνεπώς να τους δώσουμε κάποιες συμβουλές για να αντεπεξέλθουν όσο το δυνατόν καλύτερα στις παρούσες συνθήκες».
Ο δρ Μαλχότρα εξηγεί ότι μεγάλο ρόλο παίζει η έκθεση στο φως. Εάν εργάζεστε νύχτα και κοιμάστε μέρα, βεβαιωθείτε ότι οι κουρτίνες στο υπνοδωμάτιό σας είναι κλειστές και σβήστε όλες τις άλλες πηγές φωτός μέσα στο δωμάτιο.
Επειδή, εξάλλου, το να εκτεθείτε στο φως του ήλιου λίγο πριν μπείτε για ύπνο μπερδεύει τον εγκέφαλο, πρέπει να περιορίζετε στο ελάχιστο την έκθεσή σας στον ήλιο όταν τελειώνει η νυκτερινή βάρδιά σας.
«Να φοράτε σκούρα γυαλικά καθ’ οδόν προς το σπίτι», συνιστά ο δρ Μαλχότρα. «Και, αντιστρόφως, πριν πάτε το βράδυ για δουλειά, να περνάτε λίγο χρόνο σε καλά φωτισμένο δωμάτιο».

Άλλες συμβουλές είναι οι εξής:
* Να αποφεύγετε τις κοπιώδεις δραστηριότητες πριν μπείτε για ύπνο και να μην κοιμάστε ούτε να είστε ξαπλωμένοι την ώρα πριν ξεκινήσετε για τη δουλειά. Το επίπεδο της δραστηριότητάς σας «λέει» στο σώμα σας, εάν είναι ώρα για δουλειά ή για ύπνο.
* Να ενημερώνετε την οικογένεια και τους φίλους σας ότι μπαίνετε για ύπνο, και να τους ζητάτε να μην σας παίρνουν τηλέφωνο ούτε να σας ενοχλούν εν όσω κοιμάστε.
* Εάν νιώθετε ότι η έλλειψη ύπνου επηρεάζει πλέον τη ζωή σας, απευθυνθείτε σε έναν ειδικό σε θέματα ύπνου. Θα καταλάβετε ότι κάτι δεν πάει καλά, εάν διαπιστώσετε λ.χ. ότι έχετε γίνει λιγότερο παραγωγικοί στη δουλειά ή έχουν ξαφνικά παράπονα οι προϊστάμενοι ή οι συνάδελφοί σας, εάν χάνετε εύκολα την ψυχραιμία σας με την οικογένειά σας ή εάν δυσκολεύεστε να κρατήσετε τα μάτια σας ανοιχτά όταν λ.χ. παρακολουθείτε την σχολική γιορτή του παιδιού σας.
Σε μερικές περιπτώσεις, καταλήγει ο δρ Μαλχότρα, τα φάρμακα μπορεί να βοηθήσουν με τα προβλήματα ύπνου

http://diktiakovima.blogspot.com/2010/04/blog-post_7348.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...